Blir jobbigt i längden när man måste ringa, kanske sitta i telefonkö för att få kontakt med leverantören.
Tar mycket tid från mig när jag kunnat göra det som var tänkt istället.
Ska bara ta ett exempel här; Beställde kedjor till Polarisen från Nyvab. Passade i bak men fram var dom 3dm för korta. Ringde och talade om det och ville ha returfraktsedel och rätta kedjor. Svaret blev , har du satt på dom rätt?
Måste även betala dom nya annars skulle det inte stämma i deras bokföring. Men då stämmer det inte i min heller sa jag och det är ju ni som gjort fel.
Nåja, nya kedjor kom som passade men ingen returfraktsedel. Och naturligtvis inga pengar. Efter ca 10 samtal med olika säljare gav jag upp trots att alla lovade att fixa det. Svårt att hålla sig lugn och saklig när det gått så långt kan jag säga.
Efter några veckor började hornen växa i pannan igen så jag kände mig nästan som Ferdinand när han sätter sig på getingen.
Efter femtonde gången jag ringde så kom pengarna. Var 1000:- det handlade om. Kommer aldrig att handla där något mer.