Socialt (mer om oss)

Oturstråden.

76 inlägg 19624 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Oturstråden.

halvproffs  
#495410 Som sagt, är det bara jag som har otur med nya saker jag köper? Likadant om jag beställer saker från en firma och är oerhört tydlig och lämnar exakta uppgifter så skickas det ofta fel saker.
Blir jobbigt i längden när man måste ringa, kanske sitta i telefonkö för att få kontakt med leverantören.
Tar mycket tid från mig när jag kunnat göra det som var tänkt istället.

Ska bara ta ett exempel här; Beställde kedjor till Polarisen från Nyvab. Passade i bak men fram var dom 3dm för korta. Ringde och talade om det och ville ha returfraktsedel och rätta kedjor. Svaret blev , har du satt på dom rätt? :geek:
Måste även betala dom nya annars skulle det inte stämma i deras bokföring. Men då stämmer det inte i min heller sa jag och det är ju ni som gjort fel.
Nåja, nya kedjor kom som passade men ingen returfraktsedel. Och naturligtvis inga pengar. Efter ca 10 samtal med olika säljare gav jag upp trots att alla lovade att fixa det. Svårt att hålla sig lugn och saklig när det gått så långt kan jag säga.

Efter några veckor började hornen växa i pannan igen så jag kände mig nästan som Ferdinand när han sätter sig på getingen.
Efter femtonde gången jag ringde så kom pengarna. Var 1000:- det handlade om. Kommer aldrig att handla där något mer.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

halvproffs  
#495425 Egentligen är det ju inte otur i detta och många andra fall utan nonchalans och lathet ifrån företaget/n ifråga.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495544 Du verkar inte vara ensam... Kedjor från Nyvab

Sen om det är otur eller ej vet jag inte, själv kan jag inte påstå att jag är särskilt drabbad, något lång leveranstid ibland när man beställer, men jag får oftast eller alltid rätt grejer i alla fall...
Sen brukar jag lägga ner en del tid med att kolla upp för mig okända företag innan jag beställer, googlar man lite brukar man kunna hitta lite omdömen, och kan på så sätt gallra bort dåliga grejer och företag som verkar vara mindre bra...

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

machonisti  
#495550 Då jag svärande reparerat gammalt skit har jag svurit på att nästa gång köper jag nytt.
Får hem det nya och krånglet fortsätter, saftiga lappen till trots...
Då är det svårt att hålla skenet.

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

rikard_e  
#495556
Zixten skrev:Du verkar inte vara ensam... Kedjor från Nyvab

Sen om det är otur eller ej vet jag inte, själv kan jag inte påstå att jag är särskilt drabbad, något lång leveranstid ibland när man beställer, men jag får oftast eller alltid rätt grejer i alla fall...
Sen brukar jag lägga ner en del tid med att kolla upp för mig okända företag innan jag beställer, googlar man lite brukar man kunna hitta lite omdömen, och kan på så sätt gallra bort dåliga grejer och företag som verkar vara mindre bra...

Kedjer från Nyvab är som att köpa sig otur :grin:

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

axwell  
#495568
rikard_e skrev:Kedjer från Nyvab är som att köpa sig otur :grin:


Instämmer, dom har hos mig fått ett nytt liv som sänke.
Första och sista jag köpte av dom. 😈

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

halvproffs  
#495592 Ja jäklar, den tråden har jag missat och även där är kedjorna oftast 3-4 dm för korta. Största problemet var att få dem att fixa till så det blev rätt.

Hade Viasat som det var lite krångel, kommer inte ihåg vad det var så jag nappade på ett erbjudande från Canal digital dom 6 första månaderna gratis. Naturligtvis kommer första inbetalningen efter två veckor. Bara att sätta sig i telefonkö och påtala deras fel och dom ursäktar sig och att det ska vi rätta till! I hel...te heller att dom gör det! Efter kanske ytterligare 6-7 samtal med telefonkö ordnas det upp.
En kompis (jo jag har faktiskt sådana :grin: ) beställde Canal Digital helt klart med installering så det var bara att slå på tv-n. Tog drygt ett år innan det var klart. Blev med massor av samtal för det enda som hände var att inbetalningskorten ramlade in.
Man förstår ju varför Psykiatrin är fullkomligt överbelastad.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

halvproffs  
#495595 Ös på med edra erfarenheter!

   TS
Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495606 Beställde grejer av swedol via nätet förra torsdagen och ett automatiskt svar att ordern var mottagen sen hände inget mer.
Hörde av mej på chatten igår o då hade visst fastnat där i nätbutiken utan att gå vidare, men nu blev de fart med både ordererkännande o leveransbesked :grin:

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

ananders  
#495638 Beställde övervakning av trädfällning vid ledning på Eon:s hemsida. Fyllde i adresser och berörda fastighetsbeteckningar, min och en grannes.
En kille från en underentreprenör ringde i måndags för att bestämma tid och det blev besämt att han skulle komma ut och titta först för jag ansåg att man borde montera ner ledningen.
Igår ringde han igen och sa att han nu var på plats för att inspektera men hittade vare sig ledningar eller träd vid nämnda fastighet.
Frågade var han var någonstans var på han nämnde en by jag aldrig hört talas om som ligger på Öland. Själv befinner jag mig i nordöstra Skåne.
Vi kom överens om att det blivit fel någonstans och jag ringde till Eon:s kundtjänst.

Där svarade en trevlig telefonsvarare och jag fick göra mina val och efter ett par andra meddelande och 2 minuter senare avslutas samtalet med orden "just nu har vi tekniska problem försök gärna senare". 😈
Efter ytterligare 2 försök kom jag fram till en trevlig kvinna och då visade det sig att grannen har en stuga på Öland och på något vis har beställningen hamnat på denna fastighet. :surp:
Sedan kom nästa problem, att rätta till felet. Att få en, ursäkta nu alla som bor i Stockholmstrakten, stockholmare att skriva mitt bynamn och postorten rätt är ett hel-ete. #:-s Det händer hela tiden så man är van och tillslut blev det rätt hoppas jag. Förhoppningsvis kommer de rätt denna gången för samma bynamn finns några mil bort i en grannkommun och ett snarlikt bynamn i en annan grannkomun.

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

Brorsan  
#495655 Välkommen till Telia.
Just nu är det många som ringer.
Du är placerad i kö.
Din plats är..........68 beräknad väntetid 48 min.


Mycket senare
Du kopplas nu fram..........klick samtalet bryts 😈
Olle

Avatar Fallback

Re: Oturstråden.

tallen100  
#495665
Brorsan skrev:Välkommen till Telia.
Just nu är det många som ringer.
Du är placerad i kö.
Din plats är..........68 beräknad väntetid 48 min.


Mycket senare
Du kopplas nu fram..........klick samtalet bryts 😈
Olle

Då blir det alldeles varmt inombords...

Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

halvproffs  
#495699 Skulle montera ljuddämpare på älgstudsaren i somras hos en känd vapenfirma. Väntade och fick tillbaka den efter en månad (tog tid med ljuddämparlicensen. Är ju ett livsfarligt vapen).
Nåväl hem och ska skjuta in och den är lika träffsäker som en gammal k-pist.
Går åt massor av skott utan att det blir bättre.
Lämnar in den till en annan vapenreparatör som gängar om pipan för gängningen känns lite glapp och nu är det mycket stummare. Till skjutbanan igen och samma eländiga resultat trots massor av skott skjutna. Varken humör eller självförtroende är nu på topp.

Tillbaka till vapenreparatören som får i uppdrag att även skjuta in bössan. Hämtar den och får förklaringen att PIPAN ÄR KROKIG INVÄNDIGT SÅ KULORNA TAR I LJUDDÄMPAREN! Finns två saker att göra. Gänga om pipan efter den invändiga krokigheten eller sätta på en dämpare med större diameter. Valde det senare och nu går bössan bra som den alltid har gjort i många år tidigare.
Har nog inte blivit så mycket dyrare att blöt en ny med dämpare på.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

halvproffs  
#495701 Vafan. Skrev köpa och inte blöt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Oturstråden.

totte  
#495705
halvproffs skrev:Vafan. Skrev köpa och inte blöt.


Jo det är ju oturstråden, så ... :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).