Skotare

Reservhjul. ev. fälg Minibrunett 678

7 inlägg 2938 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Reservhjul. ev. fälg Minibrunett 678

alias  
#494719 Hej!

Blev ombedd att försöka hitta ett reservhjul (funkar även med endast en fälg) som passar till en Ösa Minibrunett 678 med 600-däck.

Verkar vara lite tunnsått med dylika på blocket och mascus m.fl. så därför tänkte jag att jag kunde testa om det är någon på detta eminenta forum som råkar ha något liggande i bra-å-ha högen, alternativt att ni känner till någon som kan ha?

Är det någon som kan vara behjälplig så får ni gärna svara i tråden eller lägga ett PM så ska jag vidareförmedla kontakt till spekulanten.

Hade en liten fundering på om det kan finnas fälgar till andra maskiner som passar med bulthålen (8 st), någon som har något klokt att komma med?

MVH
Alias



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Reservhjul. ev. fälg Minibrunett 678

bgl  
#494725 500 men tyvärr inte 600-däck/fälgar.

Avatar Fallback

Re: Reservhjul. ev. fälg Minibrunett 678

alias  
#494726
bgl skrev:500 men tyvärr inte 600-däck/fälgar.


Tack för återkopplingen.

500-däck och fälgar har jag också lyckats hitta, men tyvärr blir det inte optimalt då det sitter 600-däck runtom på maskinen i övrigt.

MVH
Alias

   TS
Avatar Fallback

Re: Reservhjul. ev. fälg Minibrunett 678

bgl  
#495256 Några Brunnettägare lär ha gått över till 500-hjul på äldre maskiner som går på den egna gården. Dels för att de i alla fall tidigare var lättare ha hitta beg 500- hjul, dels för att det sas att belastningen på ett gammalt trött chassi blev mindre med smalare däck.

Avatar Fallback

Re: Reservhjul. ev. fälg Minibrunett 678

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495301 Chassit klarar sig nog. Däremot kanske man slipper känslan när alla hjulbultarna går tvärt av. :-)

Avatar Fallback

Re: Reservhjul. ev. fälg Minibrunett 678

dreamtool  
#498856 Jag skulle behöva en fälg av 500 typ, gärna med förstärkt bultcentrum (nästan alla våra andra fälgar verkar ha detta) om någon har liggande. Har problem med att hjulceultcentrumntrum vrids av i fälgen och spänningar gör att ingen svets i världen verkar bita...

Avatar Fallback

Re: Reservhjul. ev. fälg Minibrunett 678

bgl  
#498860 Skicka PM inkl var du bor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).