Arbetskläder för skogen

Bra huggarbyxa?

48 inlägg 26873 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4878 Allt beror ju på vad man har under..

Var ute i skogen och sågade 3 timmar idag, ca 5 grader.
Då funkade ett Helly Hansen underställ utmärkt undet huggarbyxorna.
Har Partners huggarbyxor, är väl typlika HVAs modell under Pro..

Avatar Fallback
björken  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4888 Kan bara instämma i lovorden om Stihls "new comfort", har huggit två dagar med dem nu efter köp och de är grymt bekväma, som mysbyxor. Mina gamla Jonsered "pro-line" ville man ju hoppa ur så snart man stängde av sågen men de här är hur sköna som helst. Som sagt är de inte så varma heller.
Hållbarheten går ju inte att kommentera efter två dagar, men lika robusta som de gamla känns de inte, hoppas de håller ett par år iaf.

/Björken

Användarvisningsbild
Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4914 Någon som provat Outdoor Accessories byxa. jag är helt säker på att det är ett Elextrolux/Husqvarna företag som säljs på Jula & Clas i sjön (749:- hos Classe).
verkar vara typ Partner:s gula färg / produkter.

   TS
Användarvisningsbild
Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4932 Blev ett par Husky Pro Light hängselbyxor,
Får väl duga åt en månskens huggare.

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4981 nån här som har ett par sågskyddsbyxor till salu?? min kompis skall köpa ett par, enda kravet är att dom ej skall vara förstörda i sågskyddet

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5067 om någon har sågskyddsbyxor till salu pma mig

Avatar Fallback
Michael  
#5268
björken skrev:Kan bara instämma i lovorden om Stihls "new comfort", har huggit två dagar med dem nu efter köp och de är grymt bekväma, som mysbyxor.


New Comfort? Är det "ForestWear Comfort" du menar?

http://www.stihl.se/Product/WYSIWYG.aspx?ItemId=1785

Det står nog mellan dem och Pfanners Stretch Air & Kevlar för mig. Ska gå in och prova båda byxorna hos Carlsönerna. Stihls är ju tusenlappen billigare men håller kanske inte lika länge. Dock verkar dom ju något smidigare och bekvämare. Vad rekommenderar ni andra? Hursomhelst, köper man Stihl-byxorna lär man ju få sätta sig ner och sprätta bort märket det första man gör. :wink:

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5270 Japp,det är dom vi menar! lyckas du sprätta bort märket är du duktig! det är nämligen broderat!! :D dessutom vore det väl synd att ta bort ett sånt enastående fiiiiiiint märke!!?? :lol:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#5272
Michael skrev:
björken skrev:Kan bara instämma i lovorden om Stihls "new comfort", har huggit två dagar med dem nu efter köp och de är grymt bekväma, som mysbyxor.


New Comfort? Är det "ForestWear Comfort" du menar?

http://www.stihl.se/Product/WYSIWYG.aspx?ItemId=1785

Det står nog mellan dem och Pfanners Stretch Air & Kevlar för mig. Ska gå in och prova båda byxorna hos Carlsönerna. Stihls är ju tusenlappen billigare men håller kanske inte lika länge. Dock verkar dom ju något smidigare och bekvämare. Vad rekommenderar ni andra? Hursomhelst, köper man Stihl-byxorna lär man ju få sätta sig ner och sprätta bort märket det första man gör. :wink:


Husqvarnerna funkar lika bra även om man har Stihls kläder,,,, :lol:

Avatar Fallback
woody  
#5277
Huggarn skrev:Japp,det är dom vi menar! lyckas du sprätta bort märket är du duktig! det är nämligen broderat!! :D dessutom vore det väl synd att ta bort ett sånt enastående fiiiiiiint märke!!?? :lol:


Går ju alltig att ta en svart tuschpenna! :lol:

Mvh woody

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5297
woody skrev:
Går ju alltig att ta en svart tuschpenna! :lol:

Mvh woody



Hehe! jo,det går ju!! :roll: nja... skaffa en såg som matchar brallorna istället :!: :wink: :lol: Själv så funderar jag på att ev skaffa husqvarnas nya huggarblus!! pga av den bättre signalfärgen än stihlblusarna!! tror det satt ett tygmärke på den! så det blir ju lätt å bra att sprätta bort!! :lol: sen har jag ett gäng stihltygmärken! så den kan ju bli riktigt snygg! huskvarnas nya brallor däremot blev jag inte allt för impad av! men självklart så är dom ju bra mycket skönare än "vanliga" huggarbyxor!! :)

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5298 Vafan Huggarn varför skall du pracka ner qvarnas nya byxor 😈
jag känner att jag gjort ett dåligt köp och måste nog snart köpa ett par nya byxor igen *gahhhh

:wink:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#5302 Vaf-n,,, har ni "mannekänguppvisning" ute i busken????. 😈 :lol:

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5303 husqvarnas blus tycker jag också mer om än stihls, visserligen kanske ingen vidare kvalite då min polare bar sågen med förgasaren upp mot armhålan så brände den hål på blusen:(

Användarvisningsbild
jonsabonnen  
#5328 det är för det är nylån bomul smälter inte men är för tungt å drar åt sig fuckt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).