Skotare

rottne blondin fd

6 inlägg 4007 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

rottne blondin fd

scott  
#488694 hej har en rottne blondin fd ,men drivningen på vagnen har slutat fungerat har kommit att det är ett
samlingsstycke i vagnen som har gett upp.Vet nån var man kan köpa ett sådant :?:



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: rottne blondin fd

hemhuggare  
#488696 Nytt finns troligen hos Rottne industri och Begagnat finns kanske hos Kuppramåla skog

Användarvisningsbild

Re: rottne blondin fd

källshult  
#488724 Rottne har ett speciellt utbytes system man lämnar in den gamla delen och får ett annat som är renoverat och man betalar för dom delarna som är sönder på det man lämnar in . Dom har väldigt mycket reservdelar till gamla maskiner . Dom har helt nya ford motorer till gamla maskiner .

Avatar Fallback

Re: rottne blondin fd

scott  
#490183 hej köpt en ny ventil till vagnsdriften ,lägger jag i spaken till driften så lampan lyser så är inte driften i
men drag jag spaken tillbaka så hoppar driften i men då lyser inte lampan,vad är felet :?: :?: :surp:

   TS
Avatar Fallback

Re: rottne blondin fd

Tosca  
#490320 Har du ingen kunnig ÅF i närheten kan du ringa direkt till Rottne, de har kunnigt folk på supporten.

Avatar Fallback

Re: rottne blondin fd

nikan  
#622946 Det var ju flera år sen och problemet är förhoppningsvis löst men det låter som slangarna var skiftade ut från tryckluftsventilen så du fick inverterad funktion.

Har samma problem på min blondin nu och hoppas det är samlingsstycket eller elmanövrerade tryckluftsventilen som är problemet.

Skriv gärna hur du löste ditt problem så andra har nytta av dina erfarenheter:smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).