Skotare

Täckning????

24 inlägg 7152 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Täckning????

knutten  
#48757 Vilket telefonbolag ska man ha för bästa täckning för mobiltelefonen???



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Täckning????

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48758 Omöjligt att svara på!!
Är bara att testa sig fram själv, prova på de platser som du själv brukar befinna dig på.

Lita inte på vad dom där som står ute på torget och säljer abonemang och skänker bort telefoner säger bara....

Om det är flera operatörer som har likvärdig täckning kan det vara bra att se vad ens vänner och bekanta har.
många av dem jag ringer till har Telia, och då jag ringer billigt till just Telias mobilnät så är det bäst för mig.

Användarvisningsbild

Re: Täckning????

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48759 finns ett sätt man kan kolla med på sin egna telefon om man har lite nyare variant.. då går man in på inställningar på mobilen (Sony Ericsson) och så gå in på kommunikation.. där står det om man bläddrar ner lite "mobilnät" gå in där och tryck på "välj nät" så kommer det upp vilka nät som har täckning där... smidigt sätt att kolla upp vilka som har täckning lite här och var.

Användarvisningsbild

Re: Täckning????

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48760
970D skrev:finns ett sätt man kan kolla med på sin egna telefon om man har lite nyare variant.. då går man in på inställningar på mobilen (Sony Ericsson) och så gå in på kommunikation.. där står det om man bläddrar ner lite "mobilnät" gå in där och tryck på "välj nät" så kommer det upp vilka nät som har täckning där... smidigt sätt att kolla upp vilka som har täckning lite här och var.


Testade på min Nokia, kunde se vilka som har nät här, men inte hur många "pluppar" täckning dom har...

Användarvisningsbild

Re: Täckning????

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48764 näe det förstås.... men det är lite å chansa.. Comviq har fått grym täckning nu iallafall...

Avatar Fallback

Re: Täckning????

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48773 När ni testar om det finns täckning där ni är så lägg telefonen på en stubbe! För när det är kris så står ni inte upp!

Avatar Fallback

Re: Täckning????

PelleT  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48777 Det du Röjkvist, det är en sanning som stack till lite i mitt hjärta... :oops: Har själv telenor fortfarande eftersom jag inte förmått mig att byta, och jag kan behöva gå runt lite, kanske stå på stubben istället för att komma ut...

Jag måste se till att få bytt till Teila innan jag behöver!

Avatar Fallback

Re: Täckning????

knutten  
#48811 Jag har 3 :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Täckning????

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48824 Har både 3 och Telia, och överlag slår 3 Telia på fingarna, helt otroligt vad de fått till täckningen i de områden jag rör mig på. Man trodde ju 3 höll standard med Telenor och Comviq, men där hade jag helt fel.

Kör 3G via 3 till maskinen, har i princip alltid täckning, något jag inte har i den fastmonterade telefonen (GSM) via Telia.

Avatar Fallback

Re: Täckning????

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48868 nmt har nog som vanligt bäst täckning...

www.ice.net

Avatar Fallback

Re: Täckning????

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#48889 Jag kör med Halebop och det fungerar bra. Comviq säljs inte här eftersom dom inte har någon täckning.
Testa http://abonnemang.nu så får du reda på ett billigt alternativ sen så kan du kolla om täckningen motsvarar dina krav annars så tar du nästa på listan :grin:

Avatar Fallback

Re: Täckning????

knutten  
#48907 Tack för alla goda råd :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Täckning????

andreaswistrand  
#49023 Jag har märkt att det skiljer väldigt mycket mellan olika telefoner.
Jag var utanför Säter och körde för knappt ett år sedan. Jag hade en Sony eriksson K nånting med Telia och full mottagning. Han jag körde ihop med hade en stöttålig gummiklädd Nokia med Telia och den gick det varken att ringa till eller att ringa från. Visserligen tyckte han det var ganska skönt för hans sambo kunde vara väldigt pratsam på kvällarna.

Han var in på en Telia butik och sa att han ville ha mobiltelefonen med bäst mottagning på. Då sa biträdet att det inte skiljer någonting. Men då sa han att det skiljer väldigt mycket mellan min och hans telefon. då fick han prata med chefen där och han sa att det kunde skilja väldigt mycket på olika telefoner och det finns en siffra på kartongen till telefonen som anger hur bra mottagning det är.

Avatar Fallback

Re: Täckning????

Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49104 Jag har telia vänner och det är då det överläget bästa både var gäller kostnader och täckning

Avatar Fallback

Re: Täckning????

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49143 kör också telia, men nog kan man begära lite skärpning av denna operatör just här i vårat kuperade landskap då det finns "svarta hål" .. :geek:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).