Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2017

118 inlägg 20274 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

bodaedet  
#485618 Nu har oxå en fattig entreprenör bidragit till en god sak, känns bra[emoji106]

Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

bema  
#485622 Bidragit med en slant också.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Fjällskog  
#485624 Skulle vara intressant att se vad detta får för resultat i slutet, hur mycket som försvinner i korruption till diverse krigsherrar och korrupta människor i form av administrativa utgifter. Skulle tippa att resultatet inte är något man vill visa upp, troligtvis ett stort bedrägeri.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Kse  
#485626
Fjällskog skrev:Skulle vara intressant att se vad detta får för resultat i slutet, hur mycket som försvinner i korruption till diverse krigsherrar och korrupta människor i form av administrativa utgifter. Skulle tippa att resultatet inte är något man vill visa upp, troligtvis ett stort bedrägeri.


Här kan du se vad pengarna användes till förra året @Fjällskog

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6635590

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

Sandström87  
#485628 Jag tycker att är man för snål för att bidra till något gott så behöver man inte kommentera i tråden heller

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

flötman  
#485632 Ytterligare en 5-hundring insatt till ett gott ändamål

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Mowi850  
#485638 Tycker vi jobbar på bra. Nu kör vi på resten av veckan så vi slår förra årets summa.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Fjällskog  
#485640
Sandström87 skrev:Jag tycker att är man för snål för att bidra till något gott så behöver man inte kommentera i tråden heller


Det handlar inte om att vara snål, utan att vara kritisk till allt. Resultat är det viktigaste.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Fjällskog  
#485642 http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ ... m-1.134380

20% går till Svenska staten som organiserar detta i administrativa kostnader. Så på ett beräknat bidrag på 1 miljard går 200 miljoner till svenska staten då musikhjälpen organiseras av staten. Vart övriga pengar hamnar är det jag vill se utvärderingar. Tycker själv att denna typ av välgörenhet är positiv till stora delar, men då vill jag veta att mina pengar verkligen når fram till mottagaren och inte försvinner på vägen.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#485648
Fjällskog skrev:http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/s%C3%A5-mycket-av-hundringen-n%C3%A5r-fram-1.134380

20% går till Svenska staten som organiserar detta i administrativa kostnader. Så på ett beräknat bidrag på 1 miljard går 200 miljoner till svenska staten då musikhjälpen organiseras av staten. Vart övriga pengar hamnar är det jag vill se utvärderingar. Tycker själv att denna typ av välgörenhet är positiv till stora delar, men då vill jag veta att mina pengar verkligen når fram till mottagaren och inte försvinner på vägen.

Sätt in en hundring och var glad att 80 kr hjälper utsatta barn som inte annars fått nått! \:d/ \:d/

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Granstorp  
#485649 Ytterligare 300kr till bössan[emoji106]

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

Pessimisten  
#485650 Nu har jag med slängt in en slant i bössan.
Bra tema i år.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2017

tallen100  
#485651
Fjällskog skrev:http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/s%C3%A5-mycket-av-hundringen-n%C3%A5r-fram-1.134380

20% går till Svenska staten som organiserar detta i administrativa kostnader. Så på ett beräknat bidrag på 1 miljard går 200 miljoner till svenska staten då musikhjälpen organiseras av staten. Vart övriga pengar hamnar är det jag vill se utvärderingar. Tycker själv att denna typ av välgörenhet är positiv till stora delar, men då vill jag veta att mina pengar verkligen når fram till mottagaren och inte försvinner på vägen.

Bedrövligt att vissa ska vara med och sko sej på sånt här...

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Kse  
#485653
Fjällskog skrev:http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/s%C3%A5-mycket-av-hundringen-n%C3%A5r-fram-1.134380

20% går till Svenska staten som organiserar detta i administrativa kostnader. Så på ett beräknat bidrag på 1 miljard går 200 miljoner till svenska staten då musikhjälpen organiseras av staten. Vart övriga pengar hamnar är det jag vill se utvärderingar. Tycker själv att denna typ av välgörenhet är positiv till stora delar, men då vill jag veta att mina pengar verkligen når fram till mottagaren och inte försvinner på vägen.

Jag tror det enklaste för din del är att helt enkelt inte skänka pengar.

Nu gör vi ju den här insamlingen till Musikhjälpen varje år, pengarna går, som vi tror det i alla fall till världens barn.
I år går pengarna till att bekämpa barnsexhandeln, en fruktansvärt vidrig verksamhet som bedrivs med vad som inte kan kallas för annat är ren ondska och girighet.
Att på detta sätt flytta fokus till en annan fråga hjälper oss inte med vårt mål.
Har du problem med förtroendet mot välgörenhetsorganisationer så är inte det här platsen att diskutera, här samlar vi in pengar för att hjälpa barn som utnyttjas sexuellt för att det är den sista utvägen.
Tack för att du respekterar detta. @Fjällskog

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2017

Kse  
#485665 Ytterligare 3700:- har rasslat in under onsdagsdygnet och vi är då uppe i 13700:-

Vi har under dagen klättrat från plats 177 till plats 139 över dom insamlingsbössor i landet som samlat in mest pengar.


Förutom vår digitala insammlingsbössa så finns det ju mängder av sätt att skänka pengar.
Genom att skicka ett sms till 72999 Skriv då Summa (50, 100, 200, 300, 500 eller 700 kr), Artist och Låttitel i ditt sms. Alltså t ex "500 Kent - Utan dina andetag".

Du kan även swisha din låtönskning till 90-195 06, och skriv Artist och Låt.

Det finns mängder av auktioner, dels privata auktioner via Tradera.se där alla pengar oavkortat går till #mh17. Men det finns även dom officiella auktionerna där kändisar auktionerar ut allt från gemensamma middagar, privata konserter eller privata föremål.

En nyhet för i år är dom olika tävlingar som kändisarna anordnar, här skänker du bara 50:- och alla har då chans att vinna.
Om du klickar på länken till vår insammlingsbössa här nedanför så kan du högst upp på sidan klicka på fliken "Tävlingar" för att komma vidare.
Man kan skänka 50:- hur många gånger man vill och ökar därmed sina chanser att vinna.
Själv hoppas jag på att vinna en middag inne i buren med Kodjo Akolor

http://bossan.musikhjalpen.se/insamling ... sexhandeln


Klicka på länken nedanför för att få upp alla olika allternativ för att skänka pengar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6780039

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).