norrskog skrev:Nu kommer säkert nån här inne sätta kaffet i halsen. Men jag är helt seriös i mtt skrivande nu. Slakteriavfall används i dag till biogas. En människa kan skriva på ett papper att organen skall användas till forskning eller till att rädda en annan människa . Vi kan ge bort njurar när vi lever och ett hjärta när vi är döda för att rädd än annat liv. Hade vi kunnat skriva på ett papper att min kropp kan användas till biogas . Hade jag inte tvekat . Biogas belastar inte elnätet och vad är skillnaden på att använda en död gris som att använda en död människa ?
norrskog skrev:Intressant annons . Frågan är vart bränslet ska komma ifrån. Mer lövträd i våra skogar verkar vara en lösning . https://www.nyteknik.se/sponsrad/sa-ska ... en-7038894
Jolly skrev:norrskog skrev:Nu kommer säkert nån här inne sätta kaffet i halsen. Men jag är helt seriös i mtt skrivande nu. Slakteriavfall används i dag till biogas. En människa kan skriva på ett papper att organen skall användas till forskning eller till att rädda en annan människa . Vi kan ge bort njurar när vi lever och ett hjärta när vi är döda för att rädd än annat liv. Hade vi kunnat skriva på ett papper att min kropp kan användas till biogas . Hade jag inte tvekat . Biogas belastar inte elnätet och vad är skillnaden på att använda en död gris som att använda en död människa ?
Den största skillnaden är förmodligen att vi helt enkelt inte ser en död människa som vilket avfall som helst. Den som kör maskinen måste ju vara beredd psykiskt på att det helt plötsligt kommer ett lik bland alla kadaver och det tror jag ligger långt borta för dom flesta.
Det finns ju en anledning till att vi inte hämtar döda med kadaverbilen och så länge människan har funnits så verkar vi mer eller mindre ha behandlat dom döda med respekt.
norrskog skrev:Har massor med buskar som klipps två gånger om året och växer som självet fan. Klibbiga blad . Som utsöndra nån form av olja då bladen kommer i vattnet. Vet inte hur många lass vi kört ut i skogen. De grövsta stammarna blir ved. Detta borde kunna planteras i stötte skala . Om det är klibb al vill jag ha osagt