Skotare

Bra skotarmarknad hittills i år - John Deere i topp

18 inlägg 12631 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bra skotarmarknad hittills i år - John Deere i topp

skogsjan695xl  
#481980
Ponssesyd skrev:Tankvolymen är densamma.
Active framen kostar under 100 000.
Den är heller inte jämförbar med sitright, den är betydligt snabbare att stolen alltid arbetar med stötupptagning i den vinkel den är designad för. Men det är min åsikt 🤗

Ps, priset mellan Elk och Buffalo Active Frame är ganska exakt 200 000 med SAMMA spec.

Då undrar jag varför min arbetsgivare sa att det skilljde 400 mellan dom maskinerna isf.
Iof vet jag att de kan bre på lite extra när dom pratar. Men att säga att skillnaden är den dubble förstår jag inte.
På båda wisenter vi har sitter även dämpare under sit-righten i sidled.
Fungerar utmärk.

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Bra skotarmarknad hittills i år - John Deere i topp

Ponssesyd  
#481987 Plandämpare heter den under sit-righten. Den gör sig jäkligt bra i en Af-maskin också. Värd sina pengar!
Dom behöver ju inte brett på så mycket. Många som jämför priser med olika specar, då skiljer det snabbt. Ärliga jämförelser går endast göra med lika förutsättning.

Användarvisningsbild

Re: Bra skotarmarknad hittills i år - John Deere i topp

skogsjan695xl  
#481990 Kan inte tro det skiljer så mycket mellan maskinerna faktisk. Vi kör med relativt lite extra utrustning. Endast det "vanliga" om man säger så.
Tycker ändå att AF är som en stor sit-right. Innan dämpare så bar ju dess funktion ändå att man ska sitta rakt, lika sit-right. Det kan man inte säga emot.
Sen är ju säkert AF bekvämare iaf då man har fötterna i golvet hela tiden. Vilket det är synd att säga man gör med sit-right.
Jag tycker det är lika med de gröna. Är ju oxå en lyxigare version av sit-right bara med snurr.
De har ju oxå fått montera dämpare på sina efter några år.
Men en jag pratat med tyckte inte det räckte när man kör med bärband runt om, kanar ju av mer stubbar och sten mer och det slog mycket ändå.
Så dom har fått en f20 med hyttfjädring ist. Det tyckte han var mycket bättre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).