mån 31 jul 2017, 15:07#466170
valtra a 72 skrev:Någon som vet vad pinnen som sticker ut i fönsterkarmen har för uppgift?
På modellar utan twin track, så finns det et rundt rör som er fast där. så at medpassagerare inte ska ramla ut.(eller kan hålla sig fast).
Så gissar att alla traktorer produseras med denna, men tas bort på modeller med twin track.
Kolla min bild under.
1501509492_gopr0276.jpg
gnisten83 skrev:Ni som har kran och vagnsstyrning på traktorns hydralik, ska de inte gå att ha ene ventilen öppen mot kranventilen och använda vagnsstyrningen med utan att slå tillbaka den andra ventilen?
Ja det funkar dårligt om man inte har volumkontroll ventil eller va denna skruven nu heter.(flödesdelare heter den kanske)
Annars funkar bara 1 funktion i taget.
Jag kör själv kranvinchen med traktorens hydraulik, och med denna läst til pumping, så funkar inte vagnsvängen. (Jag har inte denna volumkontroll ventilen.)
Det er ju dock et lite problem, sen spaken bara er att knuffa fram/tilbaka . (var mer krångligt på 665`n, då spaken satt fast med en liten spak).
Delar man på flödet så får man ju et nytt problem, med att man inte får fullt flödet til kranen, så vet inte riktig va som blir bäst i slutenden.
På denna traktor syns detta kontrollhjulet til vänster för hydraulikspakerna.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc