tis 25 jul 2017, 22:11#465453
Robertberg skrev:Vi har alltid rattens teleskop max utskjutet och stolen ganska låg när vi har skogsvagnen efter. Vilar armbågarna på knäna när man kranar pga flerspak, den framåtlutande sittställning ger bra sikt uppåt.
Mån mer som har problem med lösningen till ratteleskopet? Har svårt att justera in den så det funkar bra. Har en träkkoss med magnet nu som håller ratten i sitt yttersta läge nu.
Ja just, rattens teleskop max utskjutet, och sen bara sänka stolen så ryggstödet precis smetar under ratten, funkar bra. (precis lagom höjd på sitsen för mig som endast er 177cm lång)
Sen jag har spaker/armlener i stolen, så behövs ingen justering av längden på sitsen als.
Er precis lagom for betjening både framåt och bakåt.
Får du inte skjuta sitsen lite bakåt när du vändt 180grader, när du har mek, sentral inn bakruta (för att komma nära nog spakerna), eller??
Har inget problem med den orginale låsen til ratteleskopet.
Va er ditt problem med detta?? sjunker ratten ner, eller va??
Har en kompis som har en valtra N101 som klagat på detta. (att ratten sjukner ner efter som han kör), men min håller ratten fast i alla lägen,
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc