mån 05 jan 2009, 18:54#46656
Tack allihopa för erat engagemang. Det är uppskattat trots att det fortfarande är ett mysterium.
totte: Jadu, hade jag kunnat svara på vars oljan tar vägen... då hade detta inte varit nått problem för då går det att felsöka, de är väldans svårt som de är nu
Simba: Du de lät lite knepigt också. Kan det vara nått att nått drev råkar kasta upp olja precis vid luftningshålet tro?
spindeln: Jag hoppas du inte tappat håler för våran skull
Ja allting är ju så mystiskt. Hade det varit nått med kranen borde det blivit skillnad från då jag fick epsilonkranen för drygt ett år sen.(den fick jag förövrigt dan före lådan skar, jätteskoj att ha fått en "ny" kran och bara hinna köra den en dag, sen står hela ekipaget på wist i 3 veckor för att dom inte klarar av att söka efter en ny växellåda (då chefen tröttnade så började han jaga själv, hos volvo i lule eller om de var längre norrut fick han tag på en låda... de tog en halvtimme, gissa om wist stod LÅÅGT på hans lista då
, sorry spårade ur lite
) Men samma fenomen med den nya kranen.
Om jag nu inte minns fel så är det 80/90 olja vi kör med. hypoidolja är en olja jag knappt klarar av att hålla på med utan att få huvudvärk, alla andra oljor går hur fint som hällst men just dessa oljer går inge bra... kan ha fått "för hög dos" av det nångång
Enligt dom som kan dehär med hydralik så ska det inte kunna hända att pumpen suger ut oljan med den setupen vi hade tidigare (bla 1" ledning på sugsidan) men de har ju hänt nån enstaka om jag förstått saken rätt och sedan vi överdimentionerade systemet så ska det inte finnas en chans i världen att de kan hända. Säger iallafall dom som kan såntdär, jag själv är inte så duktig på sådana beräkningar så de är väl bäst jag är tyst.
oves åkeri låter inte bekant såhär på rak arm men inte omöjligt att man känner igen det om man ser nån bil. Illa iallafall då sånt händer. Vi hade en I-shift låda som rasade för nån månad sen på en av grusbilarna, den är fåsehär 1½ år tror ja. Lådan plockades upp en gång tidigare då ett lager hade lossnat innuti lådan och den undersöktes och inget skulle ha gått sönder då. Men det känns som att det var nått dom missade för en i-shiftlåda ska inte rasa på bara nått eller några år.
Jag är fortfarande lur på dendär avluftningsslangen, varför är den fuktig. Då det inte handlar om nå stora mängder olja som kommer ut så kanske de är så att den lilla olja som kommer ut droppar mot lådan som får oljan att förångas innan det når marken... Men bara en teori. Får nog försöka fixa nån behållare som den slangen får gå ner i nångång då man vet att man ska köra "krankörningen på fabriken" en hel vecka eller så. Har fått varit ner och gästkört i sundsvall nån vecka och lite terminalkörningar här hemma till och från nu då husumfabriken är stängd men på onsda öppnar dom igen, borde bli stadigt jobb där inne då ett tag framöver.