Lite bilder på det jag söker.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
gnisten83 skrev:Kul lite olika ideer
Har dykt upp ideer om utdragsbara verktygslådor genom fotsteget in under hytten innan i någon tråd av kanske @molnia
ja det finns mycket utrymme bakom/innanför fotsteget. jag har en fundering att göra en utdragbar verktygslåda innanför steget i "golvet" på 705;an. det blir inte jättestort men det blir inte i vägen iallafall.
stegmaster skrev:Minns att det var någon som funderadet på hur det blev med växelspakerna när man har kranspakerna och armlen i stolen. (minns inte vem det var??)
Här er två bilder som visar lite hur det blir.
Inget problem med växelspaker (even fram/back går helt ok), och hydraulikspakerna funkar fint. (Nr2 den blå har jag til vagnsvängen).
Har alltid sitsen vänd til första hakket mot höger när jag kör frammåt, så man sitter lite sned, och inte behöver vrida nacken så myket bakåt.
Om jag har stolen rakt framåt blir det ennu bättre plats för handen til växelspakerna, men då får man vrida mer på huvudet när man backar, eller kör på tråga ställen.
Det enda som kunne vore et problem er hjulet och tryckknappen til 3 pkt lyften, men den brukar man ju inte när man kör med skogsvagn.
Sen finns det ju givetvis möjligheten att lyfta upp hela armstöde om man vil, så det er helt ur vägen, man det gör jag aldrig, då skogsvagnen sitter på hela året, så traktoren går endast med denna.
Här er sitsen vriden ca 20 gräder åt höger.
(Kolla inte hur jag själv sitter, för jag fick vrida mig och sitta konstigt för att ta bilden).
aggesund skrev:När du lägger armarna på armstöden, blir då arm bågen väldigt långt bak?
stegmaster skrev:aggesund skrev:När du lägger armarna på armstöden, blir då arm bågen väldigt långt bak?
Nä, tror inte det. Har inte tänkt på hur det ser ut, men tycker det känns helt ok.
Armstöden er framdragna i alla leder så langt dom går, dessutan har jag lagt ryggstödet ett snapp bakover. ( Då det sto helt rakt uppåt).
Det känns ungefär lika med hur jag sitter i grävmaskinen.
Dock er jag bara 176cm hög, så har inte så långa armer.
Ska se om det går att ordna en bild på det en dag.