sön 18 jun 2017, 11:10#460293
Arbetena har varit lite olika genom åren, började med processindustrin, gick sedan vidare som min egen inom fotografering och bildredigering, sedan blev det en riktig djupdykning med att köra taxi samtidigt som jag utbildade mig i biogasframställning ett område jag var bekant med sedan tiden då jag hade hand om vattenrening på massafabriken. Intressant biologi och stora möjligheter där, inte minst för landsbygden.
Taxi är inte en höjdare, har aldrig varit med om mera laglöst land, både bland förare och åkeriägare. De jagar ören i kampen att överleva och kan utan vidare kliva över sin halvdöda moder för en extra körning. Dock träffade jag många kända/okända ansikten och det jag kommer ihåg bäst var en diskussion om skogsbruk med en känd skidskytt med ett bragdpris i bagaget. Hon hade härlig entusiasm och många bra ideér.
Nu jobbar jag som process och reglertekniker inom medicin och nu har jag ett stort ämne som är intressant på alla sätt, bra arbetskamrater och en sund inställning hos ledningen vad gäller både personal och omvärlden i stort. Varierande uppgifter och jag får vara med där det händer i ny utveckling på området. Här tänker jag stanna, inga planer på vidare utveckling inom annat område utan nu blir det att bredda och fördjupa på plats.
Tänker gå hem vid 60 hade jag tänkt men det återstår att se det
.... Just ja, jag jobbade ju också inom betong ett halvår, där träffade jag en utomordentligt duktig svetsare som gärna ville lära mig att svetsa, så vi körde övningar lite då och då varje vecka... mycket lärorikt och användbart när jag behöver använda svetsen här hemma !
En halvbra plan beslutsamt genomförd idag är bättre än en perfekt imorgon.