Detta rör sannerligen inte skog men lägger den i övriga maskiner så får admin ta bort om det inte passar.
Jag har fått köpa en hårdbalpress(new Holland 274)för en spottstyver av en bonne som lagt ner verksamheten. Pressen har stått 5-6 oanvänd men dock under tak. Jag har fått ordning på knytningen men blir inte klok på kastaren.
Det sitter en kastare på som drivs av en egen Hydraulpump och har således ett slutet system. Sist bonnen körde börja det läcka olja och sen dess har han inte kört. Jag slog i lite olja nu och prövade att köra. Det första som händer är att en slang går sönder och olja sprutar som en fontän. Bytte slangen och i med ny olja.
Nu håller system tät men jag får inte kastaren att gå runt. Har felsöket till pumpen(?) på bilden som verkar driva själva kastar valsarna. Slagen blir hård och varm på ena sidan och kall och mjuk på andra sidan denna pumpen. Ni som kan hydraulik, kan den kärvat på nått sätt? Skurit?
Tar tacksamt emot alla ideer!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto