Jag väger av och an vilken lösning som är bäst för ett kommande projekt. Tappen sitter riktigt trångt till för att kunna montera en pump direkt på så det går inte. K-axel bör funka och är ju smidig, men har även vissa nackdelar. Tveksam på om den skulle klara vinklarna trots vidvinkel, och blir nog ännu större problem om jag skulle lägga vagnen. Jag vill inte montera pump och tank på traktorn av flera anledningar. Detta var lite bakgrund till min fundering.
Jag funderar på att montera ett drev på PTO-axeln (med snablåsning förstås) och ett på växellådan till pumpen och sedan sätta fast den i topstångsfästet med en kedja som driver pumpen. Har sett någon gammal vajerkran med liknande lösning. Kraften bör inte vara något problem många kraftkrävande maskiner använder kedjor. Någon som har tankar om detta?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
MB trac 900 turbo, Mowi 12t, 3060 kran, Weimer drift & broms. Husqvarna 560XPG & 550XPG Mark II