Skogsmässor

ELMIA Wood 2017

569 inlägg 159114 visningar 53 följer Svara, dela mm...  

Re: ELMIA Wood 2017

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#454448Tack för det beskedet, det var just mässbussarna jag syftade på.

Användarvisningsbild

molnia  
#454568Jag ska på elmia 1-2dagar men kommer bo ett stenkast därifrån den helgen.. :D

åberg  
JensSkoog skrev:
Robertberg skrev:Precis snickaren, dig är det ju ingen som känner igen om du beter dig :wink:

Inte mig hellre, men ni känner igen mig på att jag kommer tillsammans med "sundelius" :wink:

Menar du att du inte skulle bli igenkänd? Tillåt mig skratta högt och hjärtligt åt denna villfarelse, ty förra gången var du identifierad innan du ens stannat bilen. :lol:

åberg  
ananders skrev:
Erre skrev:
ananders skrev:Semester bokad den 9 juni så det blir troligtvis 2 daga på elmia i år. \:d/

Å sfo campingen då?? :-bd :ymparty:

Jag får se om jag vågar. Jag är en blyg och tillbakadragen man. :-ss

Äsch, inte då, du verkar vara alldeles för trevlig för att inte vara med. Ingen kan ju tvinga dig förstås, men din närvaro skulle vara uppskattad.

Användarvisningsbild

ananders  
åberg skrev:
ananders skrev:
Jag får se om jag vågar. Jag är en blyg och tillbakadragen man. :-ss

Äsch, inte då, du verkar vara alldeles för trevlig för att inte vara med. Ingen kan ju tvinga dig förstås, men din närvaro skulle vara uppskattad.

Det var väldigt vänligt skrivet av en som inte träffat mig. Jo planen just nu är att jag kommer att närvara.

Robertberg  
#454610Jag och Erre pratade igår om hur trevligt och kul det var att träffa och umgås med så många forummedlemmar på Gallringsdagarna, och att få uppleva ännu en kväll som kan jämföras med den kvällen ser vi fram emot. Hoppas på god uppslutning!

Användarvisningsbild

Seb macahan  
#454611-Just rub it in !!!!!!!!!! Robert :sad:
Fick lite tråkig info idag. Min maskins utsikter att få träffa er forummedlemmar ser just nu lite dystert ut. Tydligen något registerstrul på fabriken så maskinen har inte blivit levererad till Sverige än. Ölmstad står redo och skulle tagit emot den förra veckan men det kom ingen. Och om den hinner bli klar så ser det för tillfället ut som att den blir utan kran på mässan. Lite synd tyckte jag, men jag träffar säljchefen för MF i morgon på "Mf fest och nyheter bjudning" och får det slutgiltiga beskedet. Mest sorgsna är nog MF själva. Jag tycker mest det är synd för de av er som var nyfikna. Jag lär nog får se den vad det lider. Men vi får se. Imponerande att Ölmstad faktiskt har kortat ner sina tider. De sista maskinerna som våran MF ÅF har skickat har blivit klara mycket tidigare än utlovat.

Användarvisningsbild

källshult  
Seb macahan skrev:-Just rub it in !!!!!!!!!! Robert :sad:
Fick lite tråkig info idag. Min maskins utsikter att få träffa er forummedlemmar ser just nu lite dystert ut. Tydligen något registerstrul på fabriken så maskinen har inte blivit levererad till Sverige än. Ölmstad står redo och skulle tagit emot den förra veckan men det kom ingen. Och om den hinner bli klar så ser det för tillfället ut som att den blir utan kran på mässan. Lite synd tyckte jag, men jag träffar säljchefen för MF i morgon på "Mf fest och nyheter bjudning" och får det slutgiltiga beskedet. Mest sorgsna är nog MF själva. Jag tycker mest det är synd för de av er som var nyfikna. Jag lär nog får se den vad det lider. Men vi får se. Imponerande att Ölmstad faktiskt har kortat ner sina tider. De sista maskinerna som våran MF ÅF har skickat har blivit klara mycket tidigare än utlovat.

Det är ju synd att kranen inte är monterat för det hade man hoppats på att se hur det blir med ett sådant montage. Har också fått inbjudan till det i morgon så då ses vi

Robertberg  
#454615Sluta lipa Seb, mig lär du få träffa framöver ändå 🤗
Trist med traktorn dock, om man fått se den på Elmia kanske man velat skaffa en nyare Mf. Men vi har inte fått nån inbjudan till imorn så de kanske inte har några att sälja.. :???: :wink:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
åberg skrev:
JensSkoog skrev:
Robertberg skrev:Precis snickaren, dig är det ju ingen som känner igen om du beter dig :wink:

Inte mig hellre, men ni känner igen mig på att jag kommer tillsammans med "sundelius" :wink:

Menar du att du inte skulle bli igenkänd? Tillåt mig skratta högt och hjärtligt åt denna villfarelse, ty förra gången var du identifierad innan du ens stannat bilen. :lol:

Ja, men det var inte mig, det var Tomten - själv reser jag inkognito :d

Senn finns det ju inte annat att göra än att "Seb" får häkta husvagnen på traktoren
och köra en sväng till gallringsdagarna till hösten, så får alla se den där :lol: :lol:

Användarvisningsbild

sundelius  
#454627Mycket bra lösning Jens :-bd , du kan övernatta i Dalsland så kan vi provköra ett par hektar innan du drar vidare :smile:

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#454685Idag har det varit planering i montern. Kommer bli bra detta!

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#454694Avspärrningsband för å valla in alla besökarna i fållan. :d

Användarvisningsbild

ELMIA Wood 2017

Torbjörn Johnsen  
#454746Nu har vi fått 75 st biljetter till Elmia Wood så det är bara att ni som ska dit hör av er. Vi skickar 2 st per medlem allt eftersom ni skickar ett PM till mig. Så långt lagret räcker.

Motprestationen är att ni delar er mässupplevelse med oss andra på forumet med lite bilder och kommentarer. Det närmar sig!

frågande och vetande  
#454749Då var ledighetsansökan godkänd :ymparty:

Kommer hålla koll efter en ledig plats vid sfo:s camping hörn och förhoppningsvis finns där en ledig plats 🙏

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).