Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)
Skogsmässor
ELMIA Wood 2017
tis 09 maj 2017, 19:45#454448Tack för det beskedet, det var just mässbussarna jag syftade på.
ons 10 maj 2017, 20:46#454594
Menar du att du inte skulle bli igenkänd? Tillåt mig skratta högt och hjärtligt åt denna villfarelse, ty förra gången var du identifierad innan du ens stannat bilen.
JensSkoog skrev:Robertberg skrev:Precis snickaren, dig är det ju ingen som känner igen om du beter dig
Inte mig hellre, men ni känner igen mig på att jag kommer tillsammans med "sundelius"![]()
Menar du att du inte skulle bli igenkänd? Tillåt mig skratta högt och hjärtligt åt denna villfarelse, ty förra gången var du identifierad innan du ens stannat bilen.
ons 10 maj 2017, 20:51#454599
Äsch, inte då, du verkar vara alldeles för trevlig för att inte vara med. Ingen kan ju tvinga dig förstås, men din närvaro skulle vara uppskattad.
ananders skrev:Erre skrev:ananders skrev:Semester bokad den 9 juni så det blir troligtvis 2 daga på elmia i år.
Å sfo campingen då??![]()
Jag får se om jag vågar. Jag är en blyg och tillbakadragen man.
Äsch, inte då, du verkar vara alldeles för trevlig för att inte vara med. Ingen kan ju tvinga dig förstås, men din närvaro skulle vara uppskattad.
ons 10 maj 2017, 21:07#454604
Det var väldigt vänligt skrivet av en som inte träffat mig. Jo planen just nu är att jag kommer att närvara.
åberg skrev:ananders skrev:
Jag får se om jag vågar. Jag är en blyg och tillbakadragen man.
Det var väldigt vänligt skrivet av en som inte träffat mig. Jo planen just nu är att jag kommer att närvara.
ons 10 maj 2017, 21:24#454610Jag och Erre pratade igår om hur trevligt och kul det var att träffa och umgås med så många forummedlemmar på Gallringsdagarna, och att få uppleva ännu en kväll som kan jämföras med den kvällen ser vi fram emot. Hoppas på god uppslutning!
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
ons 10 maj 2017, 21:42#454611-Just rub it in !!!!!!!!!! Robert
Fick lite tråkig info idag. Min maskins utsikter att få träffa er forummedlemmar ser just nu lite dystert ut. Tydligen något registerstrul på fabriken så maskinen har inte blivit levererad till Sverige än. Ölmstad står redo och skulle tagit emot den förra veckan men det kom ingen. Och om den hinner bli klar så ser det för tillfället ut som att den blir utan kran på mässan. Lite synd tyckte jag, men jag träffar säljchefen för MF i morgon på "Mf fest och nyheter bjudning" och får det slutgiltiga beskedet. Mest sorgsna är nog MF själva. Jag tycker mest det är synd för de av er som var nyfikna. Jag lär nog får se den vad det lider. Men vi får se. Imponerande att Ölmstad faktiskt har kortat ner sina tider. De sista maskinerna som våran MF ÅF har skickat har blivit klara mycket tidigare än utlovat.
Fick lite tråkig info idag. Min maskins utsikter att få träffa er forummedlemmar ser just nu lite dystert ut. Tydligen något registerstrul på fabriken så maskinen har inte blivit levererad till Sverige än. Ölmstad står redo och skulle tagit emot den förra veckan men det kom ingen. Och om den hinner bli klar så ser det för tillfället ut som att den blir utan kran på mässan. Lite synd tyckte jag, men jag träffar säljchefen för MF i morgon på "Mf fest och nyheter bjudning" och får det slutgiltiga beskedet. Mest sorgsna är nog MF själva. Jag tycker mest det är synd för de av er som var nyfikna. Jag lär nog får se den vad det lider. Men vi får se. Imponerande att Ölmstad faktiskt har kortat ner sina tider. De sista maskinerna som våran MF ÅF har skickat har blivit klara mycket tidigare än utlovat.
the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem
ons 10 maj 2017, 21:53#454614
Det är ju synd att kranen inte är monterat för det hade man hoppats på att se hur det blir med ett sådant montage. Har också fått inbjudan till det i morgon så då ses vi
Seb macahan skrev:-Just rub it in !!!!!!!!!! Robert![]()
Det är ju synd att kranen inte är monterat för det hade man hoppats på att se hur det blir med ett sådant montage. Har också fått inbjudan till det i morgon så då ses vi
ons 10 maj 2017, 22:21#454615Sluta lipa Seb, mig lär du få träffa framöver ändå 🤗
Trist med traktorn dock, om man fått se den på Elmia kanske man velat skaffa en nyare Mf. Men vi har inte fått nån inbjudan till imorn så de kanske inte har några att sälja..
Trist med traktorn dock, om man fått se den på Elmia kanske man velat skaffa en nyare Mf. Men vi har inte fått nån inbjudan till imorn så de kanske inte har några att sälja..
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
ons 10 maj 2017, 22:36#454616
Ja, men det var inte mig, det var Tomten - själv reser jag inkognito
Senn finns det ju inte annat att göra än att "Seb" får häkta husvagnen på traktoren
och köra en sväng till gallringsdagarna till hösten, så får alla se den där
åberg skrev:JensSkoog skrev:Robertberg skrev:Precis snickaren, dig är det ju ingen som känner igen om du beter dig
Inte mig hellre, men ni känner igen mig på att jag kommer tillsammans med "sundelius"![]()
Ja, men det var inte mig, det var Tomten - själv reser jag inkognito
Senn finns det ju inte annat att göra än att "Seb" får häkta husvagnen på traktoren
och köra en sväng till gallringsdagarna till hösten, så får alla se den där
Jack of all trades, master of none!
tor 11 maj 2017, 19:52#454685Idag har det varit planering i montern. Kommer bli bra detta!
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
fre 12 maj 2017, 09:42#454746Nu har vi fått 75 st biljetter till Elmia Wood så det är bara att ni som ska dit hör av er. Vi skickar 2 st per medlem allt eftersom ni skickar ett PM till mig. Så långt lagret räcker.
Motprestationen är att ni delar er mässupplevelse med oss andra på forumet med lite bilder och kommentarer. Det närmar sig!
Skapa konto
Motprestationen är att ni delar er mässupplevelse med oss andra på forumet med lite bilder och kommentarer. Det närmar sig!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
fre 12 maj 2017, 10:02#454749Då var ledighetsansökan godkänd
Kommer hålla koll efter en ledig plats vid sfo:s camping hörn och förhoppningsvis finns där en ledig plats 🙏
Kommer hålla koll efter en ledig plats vid sfo:s camping hörn och förhoppningsvis finns där en ledig plats 🙏

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).