Funderade mest på om el,brytaren på 6400 hadde samma funktion som handkoplingen på lill valmet`n 665.
Här står det vel maks 5 min som man för köra med endast handkoplingen utkoplat.
Men det kanske er en helt annan konstruktion på 6000 serien??
stegmaster skrev:Ok, tack for det valtra a72.
Funderade mest på om el,brytaren på 6400 hadde samma funktion som handkoplingen på lill valmet`n 665.
Här står det vel maks 5 min som man för köra med endast handkoplingen utkoplat.
Men det kanske er en helt annan konstruktion på 6000 serien??
stegmaster skrev:Ja då fick man börja läsa manualen då.
Det verkar vara precis som du säger snurra, så numera ska jag börja sluta koppla ut växelen, och endast bruka el knappen, så får spaken stå i 540E hela dagen.
Får vel röra den fram och tilbaka nån gång imellanåt så den inte sätter sig fast där.
Och nei, jag tänker INTE koppla ur den varje gång jag lämnar sitsen eller stopper upp i arbete av annan annledning, när det inte er nåt som sliter onödigt på traktoren.
Tony E skrev:Jo jag är nöjd med spakinfästningen. Ville ha något så man kan sitta tillbakalutad mot ryggstödet. Sedan är det bara att vika dem uppåt när man ska snurra runt stolen.
valtra a 72 skrev:Ser vettigt ut,vad är det för fästen du har och var har du köpt dessa?Tony E skrev:Jo jag är nöjd med spakinfästningen. Ville ha något så man kan sitta tillbakalutad mot ryggstödet. Sedan är det bara att vika dem uppåt när man ska snurra runt stolen.