Skotare

Markberedninsdragare

91 inlägg 24387 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

kjell62  
#44383
Lill Junior skrev:
kjell62 skrev:
markberedarn skrev:mastern som kom på blocket idag ser ut som den är ny renoverad de kortet är nog taget före sesong harven ser ut att vara en blandning mellan tts och donare


Så såg den ut INNAN lill-junior började köra den :lol:
skämt å sido den såg inte lika ut för 3veckor sen
när jag såg den på en verkstad i älvdalen
all ting slits å bryts
kjell


Dom där korten är tagna strax efter den blev ombyggd från Silva Nova till vanlig markberedare, dom är från våren 07.




Ska stefan sluta med markberedning ? nu när han ska sälja mastern
kjell

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44389 Inte en aning. Får lov att ha en nyare maskin om de ska bli nå mer körning åt besparingen.

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44391 Va få man betala för mastern

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44494 Inte en aning. Har inte pratat med han sen jag slutade köra för 3 veckor sen. Är du intresserad? Vid tillägg så följer dator & GPS med som sitter i.

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44601 nja jag har funderat på att byta ut 260 in mot en master men jag hade tänkt mig en skotare så man kan skota lite. Har en 260pendo och en 260 skotare mest för hemskogen men ibland kör jag även nån privat post hade då tänkt sälja 260 skotaren och kanske skrota 260markberedaren men har inte bestämt mig än :???: De är ju mycke mer köra med mastern och bättre comfort så de lutar mot en master

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44722 Finns en vagn till salu i älvdalen från en 1840, enda som fattas är hjulen annars är den komplett. Då får du ju en fräsch master som du både kan markbereda & skota med.

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44726 jo de skulle ju funkan men å andra sida så ska den inte gå mer än 300-450ha sesong å de är ju lättare att lyfta lös harven än att byta vagn. Hur har den gått annars hur mycke har den gått tim/ha per sommar

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#44833 Snart 19000 timmar sen 1990. Är en gammal Silva Nova så de har inte just blivit nå timmar på den. Har bara gått som vanlig MB senaste 2 säsongerna. Service pärmen finns kvar & är ifylld med timmar å de som blivit gjort. Ring och prata med stefan så berättar han de du vill veta.

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#44868 de står ju i annonsen 280 men på maskinen 1840 vilken är de och vilket år började 1840 tillverkas

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#45023 Maskinen är en 280, men blev omlackad i samband med renovering för några år sedan till en tj 1840. 1840 kom väl nån gång 91-92 tror jag.

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#45027 va är frösådden de för märke hur tycker du de funkar med sådden

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#45161 Är bräckes såddaggregat på den, har aldrig varit nå problem med de när jag har kört. Anledningen till att de sitter microprepp hjul på den är att vi fick 300 extra per ha. Har nog kört 400-500 ha sådd i år utan problem.

Avatar Fallback

Re: Markberedninsdragare

markberedarn  
#45165 Har en michall på KR och en top100 på 260 de har funkat väldigt bra de med men de är ju ganska mycke extra pyssel med sådden
va har ni per ha när ni kör sådd

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Lill Junior  
#45170 Har kört på skakur, men ha priset har legat på ca 1400+300 för sådd + 300 för microprepp. Vem kör du åt då?

Användarvisningsbild

Re: Markberedninsdragare

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#45194 Vad kör man för areal i timmen på "normal" körning ??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).