ons 24 dec 2008, 00:39#45096jag vet egentligen inte vad jag ska säga om detta , eller hur jag ska bemöta kommentarerna .... det går säkert på något vis att dela upp och sära på åsikterna i olika punkter kanske , ..men då är ju frågan om jag vågar försöka mig på detta ? ...
för då jag inte tycks veta hur det fungerar i VERKLIGHETEN med väder och vind och snö av allsköns j-vla slag ... motlut och hur mycket bök det kan vara att lasta ett parti dåligt skotat lövvirke för att få det att ligga något sånär på bil /släp utan att tappa nåt som går rakt igenom vindrutan på en mötande barnfamiljebil.. T.e.x just lövsortiment har en j-vla tendens att skruva och vrida på sig speciellt om det då det är snö och is på virket det vet varenda skotarpilot i mina trakter som tappat en pinne

.... kort sagt så är en omlastning helt uteslutet i mina ögon ... (men nu ska det tydligen lastas virke här trafiksäkert på rekordtid dessutom)
sedan kan man ifrågasätta hos vilken / vilka skogsägare dom genomför dessa fantastiska bedrifter med att just lasta om flera gånger och hå och hej vad det går .... det skulle vara läge för att se ett sånt avlägg i verkligheten ,ett reportage / öppet hus / skogsdag kanske för att i full drift få se hur lång tid detta "virkesvingel" tar ... det är som jag sagt tidigare att oavsett , syd / norr ..så är ju vägarna undermåliga .. och det skrevs ju tidigare som sagt om en tridem-bil "med framhjulsdrift" ... det är nog det närmsta man kan komma en skotare ...fast med digital färdskrivare och 80km/tim
och upprepar ännu en en gång att jag INTE är emot projektet som sådant
men misstänker att just försöken ute i skogen kommer att självdö ...av just för tung verklighet oas . landsände
och att bidragspengarna sinar
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "