Jakt och Fiske

Skyting på egen mark

5 inlägg 12511 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skyting på egen mark

hoje  
#448366 Håper admin flytter tråden om den er plassert fel.
Har et torp med litt innmark hvor jeg til tider skyter litt lerdue for å trene til jakta. Har også en primitiv skytebane 100m for rifle hvor jeg kan drive litt innskyting. Men jeg lurer litt på hvordan dette stiller seg med tanke på lovverket i Sverige, hva som kreves for å skyte på egen mark. Slik jeg bedømmer det så er min skyting ikke til fare for noen, hverken naboer eller turgåere. Tidligere eiere av dette torpet (svenske) har bedrevet skyting her i mange år og jeg har på en måte bare overtatt praksisen :) Er det flere her som skyter på egen mark?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Skyting på egen mark

DrW  
#448373 Jodå det går bra att sjuta på sin egen mark men det är inte tillåtet att ha något som liknar en fast skjutplats/skjutbana. Det måste givetvis vara utanför tätbebyggt område och kunna ske utan fara för sin omgivning. Jag skjuter lite 22lr i en större sandgrop som finns på min mark då och då. Om ens tomt är tillräckligt stor och utanför detaljplanerat område är det ok att skjuta där också.

Användarvisningsbild

Re: Skyting på egen mark

hoje  
#448547 Det står en gammel skytebenk der som jeg har tatt i bruk, tror vel jeg tar sjansen på å la den stå der. Plassen er selvsagt uten sjenanse og uten fare for noen :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Skyting på egen mark

skogh  
#448604 Så länge du skjuter mindre än 5000 skott per år är det ok. Sedan krävs tillstånd om skjutbana

Användarvisningsbild

Re: Skyting på egen mark

hoje  
#448610 Ok, takk. Jeg laddar selv så da må jeg nok sette opp tempoet noe om jeg skal klare 5000 skott. :lol:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).