Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89680 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad kör ni med till skogen?

skogsrået  
#44602 min saab lär inte passa ut till skogen-vad kör ni själva med o vad tycker ni är passande som arbetsbil. Caddy är väl rätt vanlig?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Skogshuggarn  
#44618 Suktar efter en ny Nissan Navara, men avvaktar lite med tanke på den finansiella krisen.
Fortsätter det såhär så kanske man får en "Micra på köpet" 2009,,,,,

Mitsubishi kör en liknande drive just nu på personbilssidan för att minska sin lagerkvot - dock inte i Sverige (som vanligt!!!!).

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Nolltax AB  
#44627 Polaris sexhjuling. Dubbla sågar, gallringsrulle å diverse brytjärn....

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Tornedalen  
#44628 Kör Navara, är nöjd med bilen.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#44635 Kör ju inte till skogen själv, men om jag skulle göra det skulle jag vilja ha nåt fyrhjulsdrivet, hygglig markfrigång och diesel.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Thunborg  
#44736 Åker själv i en Toyota Hiluxe , Är helnöjd både ekonomiskt och komfortmässigt 8) Annars kan jag rekomendera Ford Ranger , kan lova att det går att pruta i dessa tider, sen har lrf ett skapligt erbjudande fram till nyår , 30 lakan i rabatt.Håller på och prutar in i det sista , vi får se om vi kommer överens :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44738 BM 400 då nöden tvingar dit ett fordon...

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

GremoNiclas  
#44746 Åker Nissan KingCab. Funkar bra. Bra å ha ett flak som man kan ha onödiga saker på. :roll: :lol:
En Caddy är ju något låg under.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Skogshuggarn  
#44748 Det finns nog ingen som slår Rangern just nu, rent prismässigt - inte ens nygamla Isuzu.
Däremot så bör det noteras, att Rangern som man kampanjar via LRF´s försorg är extremt dåligt utrustad, och därför
kan det "plocka på" lite på priset innan man är färdig.
Försökte själv med LRF erbjudandet hos Nissan, men där "skrek man rakt ut", att bilarna redan var prisnersatta.
och då förlorade man på att nyttja erbjudandet enl följande exempel,,,,,,

Bilen har ett utpris på ca 320 000:- /försäljaren sätter själv ner den till kampanjpriset ca 285 000:-
Försöker man då att nyttja LRF rabatten så blir det enl utpris 320 000:- inkl LRF rabatten på 30 000:-
och vips är man nere på 290 000:-

Följden blir alltså att man förlorar 5 "loppor" på LRF kampanjen mot att köpa den "rent" av försäljaren. 👎

Undrar just vad LRF säger om sådan "samarbete"?,,,, :-?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#44755 Var också inne på att utnyttja LRF rabatten samma visa här. vid bilköp.
Kollade med LRF, de så kallade inköparna är nog inte där på egna meriter. Misstänker att de är omplacerade.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Thunborg  
#44759
Skogshuggarn skrev:Det finns nog ingen som slår Rangern just nu, rent prismässigt - inte ens nygamla Isuzu.
Däremot så bör det noteras, att Rangern som man kampanjar via LRF´s försorg är extremt dåligt utrustad, och därför
kan det "plocka på" lite på priset innan man är färdig.
Försökte själv med LRF erbjudandet hos Nissan, men där "skrek man rakt ut", att bilarna redan var prisnersatta.
och då förlorade man på att nyttja erbjudandet enl följande exempel,,,,,,

Bilen har ett utpris på ca 320 000:- /försäljaren sätter själv ner den till kampanjpriset ca 285 000:-
Försöker man då att nyttja LRF rabatten så blir det enl utpris 320 000:- inkl LRF rabatten på 30 000:-
och vips är man nere på 290 000:-

Följden blir alltså att man förlorar 5 "loppor" på LRF kampanjen mot att köpa den "rent" av försäljaren. 👎

Undrar just vad LRF säger om sådan "samarbete"?,,,, :-?


Men Nissan och lrf har/hade ett annat upplägg , fick man inte utrustning istället för rabatt( värmare kåpa osv)
Navaran och Rangern går inte att gemföra prismässigt :o Är Navaran så mycket bättre :surp:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Skogshuggarn  
#44766 Nu har inte jag LRF papperna förhanda, men faktum är att den Navara som jag var intresserad av redan hade kåpa/Webasto, osv.
Värmaren har man dessutom fått "på köpet" sist halvåret hos aukt åf.
Hursomhelst så är det ändå utpris kontra slutpris rabatt/utrustning som är helt avgörande när man shoppar kärra, oavsett märke,,,,eller hur?.

Rangern vs Navara då?,,,

Tja,,,, ska man enbart ha bilen för jobbets räkning så röstar jag för Ranger som ett mycket prisvärt alt.
Mer behöver jag väl inte säga eftersom tråden handlar om "jobb-bilar". :wink:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

M_M  
#44768 Låter ju lite svettigt att som anställd köpa en kärra för +300.000 för att ta sej till jobbet...? :-o

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

totte  
#44790 VW-buss/pickup från 77 sådär kanske, billigt alternativ :lol: Tar sig fram gör dom i alla fall bra och lastar rejält.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Skogshuggarn  
#44801
M_M skrev:Låter ju lite svettigt att som anställd köpa en kärra för +300.000 för att ta sej till jobbet...? :-o


Det är nog mera entreprenörerna själva och självverksamma skogsbrukare som skaffar dylik kärra.
Rangern får man dessutom för 170-180 000:-,,,, givetvis "snik" och ex moms då. :D :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).