Skotare

Skotare kalkyl

39 inlägg 15888 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

mattiasb  
#441126 Va har du för skotare nu då? Timmar på den?

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Skotare kalkyl

Jonashuggare  
#441138 840.4 ,2012 med snart 12000 timmar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

mattiasb  
#441142 Ok. Då får du väl nån slant för den iaf.

Avatar Fallback

Re: Skotare kalkyl

Jonashuggare  
#441145 jo, dock ej helt betald den heller...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

mattiasb  
#441147 Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.

Avatar Fallback

Re: Skotare kalkyl

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441160
mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.


Det där är litegrann en myt som alla som kör på medelstamslista säger, sen vi började med bortsättning för några år sen så ser vi ju varje maskin för sig, och måste nog säga att det är oftare skördarn går under sin timpenning än vad skotarn gör.
Men man måste ju se dom tillsammans som en enhet när man äger båda så är ju det som blir det viktiga.

Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

mattiasb  
#441167 Ok. Ja jag har ingen aning. Men jag skulle gärna ha en prislista för skotaren å en för skördaren.

Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

bodaedet  
#441192
Valmet 890 skrev:
mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.


Det där är litegrann en myt som alla som kör på medelstamslista säger, sen vi började med bortsättning för några år sen så ser vi ju varje maskin för sig, och måste nog säga att det är oftare skördarn går under sin timpenning än vad skotarn gör.
Men man måste ju se dom tillsammans som en enhet när man äger båda så är ju det som blir det viktiga.


Kör ni gallring eller sav?

På min lista föder skördaren skotaren, kör till 99% gallring.

Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

mattiasb  
#441194 Kör 97% gallring.

Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

mattiasb  
#441200 007 har jag 187kr för både skördare å skotare

Avatar Fallback

Re: Skotare kalkyl

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#441225
bodaedet skrev:
Valmet 890 skrev:
mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.


Det där är litegrann en myt som alla som kör på medelstamslista säger, sen vi började med bortsättning för några år sen så ser vi ju varje maskin för sig, och måste nog säga att det är oftare skördarn går under sin timpenning än vad skotarn gör.
Men man måste ju se dom tillsammans som en enhet när man äger båda så är ju det som blir det viktiga.


Kör ni gallring eller sav?

På min lista föder skördaren skotaren, kör till 99% gallring.


Vi kör 99% slutavv

Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

skogsjan695xl  
#441228
mattiasb skrev:07 har jag 187kr för både skördare å skotare

Vägkant?

Avatar Fallback

Re: Skotare kalkyl

Axl  
#441231
mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.

Du får väl göra en kalkyl och fördela intäkten på respektive maskin.

Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

mattiasb  
#441233 Vägkant?

Användarvisningsbild

Re: Skotare kalkyl

mattiasb  
#441234
Axl skrev:
mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.

Du får väl göra en kalkyl och fördela intäkten på respektive maskin.


Lite svårt å veta när jag har en prislista där skotaren är inbakad i skördarens prislista

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).