Skotare
Skotare kalkyl
sön 26 feb 2017, 20:16#441126Va har du för skotare nu då? Timmar på den?

sön 26 feb 2017, 20:45#441147Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.
sön 26 feb 2017, 21:23#441160
Det där är litegrann en myt som alla som kör på medelstamslista säger, sen vi började med bortsättning för några år sen så ser vi ju varje maskin för sig, och måste nog säga att det är oftare skördarn går under sin timpenning än vad skotarn gör.
Men man måste ju se dom tillsammans som en enhet när man äger båda så är ju det som blir det viktiga.
mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.
Det där är litegrann en myt som alla som kör på medelstamslista säger, sen vi började med bortsättning för några år sen så ser vi ju varje maskin för sig, och måste nog säga att det är oftare skördarn går under sin timpenning än vad skotarn gör.
Men man måste ju se dom tillsammans som en enhet när man äger båda så är ju det som blir det viktiga.
Avverkar numer med en JD1270g!
sön 26 feb 2017, 22:17#441192
Kör ni gallring eller sav?
På min lista föder skördaren skotaren, kör till 99% gallring.
Valmet 890 skrev:mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.
mån 27 feb 2017, 03:19#441225
Vi kör 99% slutavv
bodaedet skrev:Valmet 890 skrev:mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.
Vi kör 99% slutavv
Avverkar numer med en JD1270g!
mån 27 feb 2017, 06:29#441228
Vägkant?
mattiasb skrev:07 har jag 187kr för både skördare å skotare
Vägkant?
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
mån 27 feb 2017, 07:04#441231
Du får väl göra en kalkyl och fördela intäkten på respektive maskin.
mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.
mån 27 feb 2017, 07:10#441234
Lite svårt å veta när jag har en prislista där skotaren är inbakad i skördarens prislista
Axl skrev:mattiasb skrev:Tror det är svårare att få ekonomi på enbart en skotare. Vi har en skördare å en skotare å tror skördare drar runt skotaren med. Svårt å veta eftersom jag har bara en prislista för skördare+skotare ihop så kan ej räkna isär dom.
Lite svårt å veta när jag har en prislista där skotaren är inbakad i skördarens prislista

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar