Skall vi nu respektera äganderätten, och låta Fredrik o Torbjörn göra som de vill med moderingspolicyn? Jag tycker det skall bli intressant att se om det blir bättre eller sämre forum.
Till sist, en bild från en av mina favoritserier.
Däremot blir jag synnerligen bekymrad när en gammal moderator hävdar att han till skillnad från medlemmar får driva politisk propaganda på SFO eftersom man äger SFO.
Det som skrivs i den här tråden är vad Skogsforum står för och inte mina egna åsikter, även om de sammanfaller. Om det som framförs här inte accepteras så kontakta ägarna av forumet, Fredrik och Torbjörn.
Skogsforum är politiskt helt oberoende. Skogsforum är däremot inte politiskt neutralt och det finns inget som säger att vi måste vara det heller. Forumet tar inte ställning i partipolitik och har inga bindningar till någon politisk organisation, men vi tar bestämt ställning emot den trångsynta högernationalismen och mot alla dess yttringar i form av främlingsfientlighet, islamhat, vetenskapsfientlighet, falska nyheter och konspirationstänkande.
busholle skrev:Angående skogsforum har jag konsekvent undvikit trådar med potentiellt politiskt innehåll eftersom jag vet att jag bara blir besviken. Men den infekterade och bitvis dåliga stämningen har spillt över på forumet i stort och jag har med mindre och mindre glädje kommit hit. Minsta möjlighet att hacka har nyttjats, minsta skrivning ska vantolkas så jag har flera gånger övervägt timeout eller avregistrering. Förhoppningsvis lyfter stämningen efter en politisk utstädning men även tonen behöver förbättras om glädjen att skriva ska komma åter.
/ Olof, ''busholle'' S
busholle skrev:@hlb du kommer vara saknad och jag måste än en gång påminna om vilken trevlig skogsdag du anordnade.
Angående skogsforum har jag konsekvent undvikit trådar med potentiellt politiskt innehåll eftersom jag vet att jag bara blir besviken. Men den infekterade och bitvis dåliga stämningen har spillt över på forumet i stort och jag har med mindre och mindre glädje kommit hit. Minsta möjlighet att hacka har nyttjats, minsta skrivning ska vantolkas så jag har flera gånger övervägt timeout eller avregistrering. Förhoppningsvis lyfter stämningen efter en politisk utstädning men även tonen behöver förbättras om glädjen att skriva ska komma åter.
/ Olof, ''busholle'' S
Niking skrev:Även jag har på senare tid funderat på timeout, sedan moderering blivit allt mer urspårad på grund av en minst sagt överkänslig moderator.
totte skrev:Niking skrev:Även jag har på senare tid funderat på timeout, sedan moderering blivit allt mer urspårad på grund av en minst sagt överkänslig moderator.
Det borde väl varadags för en begåvad person som du att inse att det inte är jag som är personligen "överkänslig", utan forumets allmänna policy som blivit betydligt striktare.
Om vad som är bagateller torde du och Skogsforum ha mycket skilda åsikter.
Traktordave skrev:ag tolkade också ditt inlägg Totte som med en politiskt vinkel. Det kanske är när du skriver "inte politiskt neutralt" som är missvisande.