mån 15 dec 2008, 20:39#44075
På gamla 1270-n så bytte vi vid 8000h men 1470-n kräver mer av motorn förstås.
På den nya så bytte vi första vid 600h,orka inte såga fullt igenom,
andra vid 1300h men då var kilspåret o axeln slut,vansinnigt att enbart anv. kilspår för sådana krafter,så vi tillverka en mellanhylsa med 4 rörsprintar+kilspår som drar drivhjulet.Sen fick Hultdins(Supercutansvarig)ett argt samtal från undertecknad,och jodå dom hade fått väldigt många reklamationer ang. att drift enbart via kilspår var för klent så "dom skulle fundera på att ev. göra om det" MEN HALLÅ hur många motorer måste förstöras för att puckona på Hultdins ska fatta att det är åt h-e
Sen dess har vi inte bytt nån (2200h) peppar peppar
men det är klart med 1300Nm som drar så motorn lär nog få sina 280bar hela tiden,visst han kapar snabbt men nån lång livsläng på motorn ska man kanske inte förvänta sej,men 1500h är väl i minsta laget
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....