som tur är så har man redan sett ut en riktigt fin gran som man ska fara och hämta om några dagar!
(del 1)
(del 2)
Niking skrev:Om jag nu skulle komma på någon som olovandes nallat gran på min mark, vad skulle då vara en rimlig ersättning kontant för att inte polisanmäla saken?
/Niklas
Thunborg skrev:MasseyFerguson skrev:160 kr rödgran och 340 kr för ädelgran ligger noteringen här i bygden
160 kr För det är väl inte en gran sen förra årets jul Jag menar det lät billigt
Skogshuggarn skrev:Jag verkar ha en väldigt "trogen julgranstjuv" som återkommer år efter år på ungefär samma ställe.
I fjol så fällde dock vederbörande "fri-entreprenör" en halvskaplig klentimmergran där enbart toppen försvann, och det är ju lite onödigt.
Har annars aldrig brytt mig speciellt mycket om att det försvinner någon enstaka julgran.
Måste ju vara illa ställt när man riskerar att både åka fast och skämma ut sig för ynka 300:-,,,, "i juletid", dessutom.
En vedtjuv har jag däremot ertappat, och som sagt - och det glömmer man nog aldrig.
masterchief skrev:På Blocket ligger de i mina trakter från 100kr-200kr, 300kr får nog anses som mackpris.