Skotare

Vibrationer/skakningar skotare

5 inlägg 3143 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vibrationer/skakningar skotare

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435441 Jag har mätt vibrationer i tre olika skotare. Johndeere 1510e, Komatsu 860.3, Komatsu 855 med Comfort ride.
Mätningen är gjord med en app i mobilen, telefonen placerades på höger panel i hytten vid samtliga test.
Appen som användes var Vibsensor. http://www.now-instruments.com/get-help ... user-guide

Y:framåt/bakåt X:höger/vänster Z:upp/ner

Vore kul om någon med mer koll än mig kunde kommentera resultatet och se om det överensstämmer med min upplevelse från verkligheten.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Vibrationer/skakningar skotare

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435444 Intressant, förstår inte till 100 procent hur man löser av det, ska kolla lite bättre vid tillfälle.
Vad drar du för slutsats vilken är testvinnare?

Användarvisningsbild

Re: Vibrationer/skakningar skotare

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435446 Vore kul om "Valmet 890" skaffade appen och gjorde samma mätning i sin blå skotare. Ska göras på jättefin basväg om resultatet ska kunna jämföras. 1min läggning under drift. Återkommer med min åsikt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vibrationer/skakningar skotare

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435461 Ska göra det vid tillfälle nån gång när jag skotar... Vad menas med jättefin basväg? Gasen i botten eller 4-5 km/h typ? Vanlig skogsmark eller?

Användarvisningsbild

Re: Vibrationer/skakningar skotare

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#435462 Typ 4 km/h, inget stenknaggel. Så fint att man kör lika fort med lass som tom.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).