#431954Har börjat med att byta olja i vridhuset på kranen. Gick väldigt bra att tappa ut oljan men att få dit ny olja var inte lika lätt . Det är väl bara att konstatera att vintern inte är rätt årstid att hantera kall 80/90 olja och dessutom få in det i ett litet hål.
Värsta skitsågen i världen, enligt ägaren, men jag skulle väl säga att sågen har varit valdshandeterad av en skitägare.
Sågen har ju inte gått mycket, men den var full av skit. Värsta var dock att det var något som dansade inuti sågen Det var ena svärdsbulten som hade hamnat in i oljetanken. Anar mig att gubben har tappat sågen i golvet när han har gjort sitt bästa för att få på svärd och kedja med bromsen islagen Det tog en minut att laga
Luftfilter och stift berättar väl lite om en såg som har saknat kärlek
Gubben ville inte kosta på den, eftersom han hade köpt sig en grym Meec-såg på Jula , men hans fruntimmer insisterade på att jag skulle ge en offert på lagning, så det blir det!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).