Huggis skrev:XPW var nog inte så intressant utan värme, är inte heller intresserad av det där handtaget. Vill ju mest ha 372:a med mera kräm så man slipper 576/575.
Hur funkar den där 75cc varianten? Vad är det man bytar, hur pass starkare blir den? Hur mkt tyngre blir den?
swe#kipp skrev:Det enda du byter är cylinder och kolv, och endan anledningen till att dom gjort en med mer effket är just miljökraven som är hårdare i USA på tvåtaktare(fabriker får dock skita ner hur som helst)
Annars kanske det kan vara ide att trimma den du har, det gör en ruskig skillnad dock måste man öppna upp ljuddämparen för att få full effekt efter att man portat om cylinder och höjt komprisionen i den, men kan man stå ut med det så är det bara plus för sågandet !
Jag skall skicka iväg min 346xpg på "fulltrimmning" skall bli väldigt kul att se hur mycket extra kraft det kommer att ge
Mange skrev:Ja, läser du lite ser du det finns nog inget som backar upp det. Kul, men nog inte mycket mer.
Mange skrev:Denna tråd startades 04 okt 2008...
Det har inte kommit fram nåt om 62cc 357.
Några 357 går med 359 kolv/cylinder vilket inte var så dumt alls. Är själv skyldig till några såna avarter..
Men passerar man 60cc vill den nog ha mer mat än den kan ge med 357/359 förgasare.
williamm skrev:Mange skrev:Denna tråd startades 04 okt 2008...
Det har inte kommit fram nåt om 62cc 357.
Några 357 går med 359 kolv/cylinder vilket inte var så dumt alls. Är själv skyldig till några såna avarter..
Men passerar man 60cc vill den nog ha mer mat än den kan ge med 357/359 förgasare.
Det är nog en 362 och en 357 som är samman byggda. Eller den hemlig prototyp, Trådstartaren var ju tyst efter första inlägget.