Skotare
[El-forest]Volvo startar tillverkning av skogsmaskiner igen!
tor 23 okt 2008, 14:17#38312hej är själv skogutbildad maskintok av stora mått vad jag inte förstår är att vissa mäniskor kan vara så jävla bakåtsträvande.jag vill mena skogsmakiner har ju sett likadana ut i 30-40år förvånad att killen med dom finna komentarena inte sitter i en drivax istället för en timberjack.och antar hans dator han skrev inlägget med har hålkort och är stort som ett vanligt hus.utvecklingen går framåt och det tycker jag är bra.skönt att se att det finns folk som vågar tänka utanför den 4kantiga lilla box dom sitter i.mvh morgan

fre 24 okt 2008, 00:48#38392jeg har en film om el forest 12 som låg ute på deres hemsida for en tid tilbaka
(den ble fjernet av en eller annan grund)
Dette er nok en av dom førsta prototypen
Jag kan prova at lasta den opp på youtube hvis det er av interesse?
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc
fre 24 okt 2008, 17:43#38431
ja den hade vart kul att se
stegmaster skrev:jeg har en film om el forest 12 som låg ute på deres hemsida for en tid tilbaka
ja den hade vart kul att se
lör 25 okt 2008, 00:45#38514Her er videoen på el forest12
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc
Re: Volvo startar tillverkning av skogsmaskiner igen!
tis 02 dec 2008, 21:40#42656Förvisso skär smala hjul ned lättare men tänk på att diametern e ganska mycket större så det blir fortfarande rätt så stor anläggningsyta mot marken...
Eco Log 580/LM7000 Equipment above the competition
fre 19 dec 2008, 15:13#44402Enligt hittills obekräftade rykten så ska en av topparna i Deere Finland,Hannu Hietikko som har varit områdeschef i Finland och tidigare chef för ryska marknaden,lämna Deere och gå till Volvo.Lär vara 3-e toppgubben dom värvar så nåt stort är på G
Dessutom går rykten om att Volvo kommer att köpa upp en "färdig"tillverkare med skördare-skotare.Kan man gissa på Eco-log lr
Dessutom går rykten om att Volvo kommer att köpa upp en "färdig"tillverkare med skördare-skotare.Kan man gissa på Eco-log lr
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....
fre 19 dec 2008, 22:15#44446Spännande!
Ska bli intressant att följa detta, de verkar ju gardera upp för nåt större, dessutom gissar jag det har mycket gratis i kompetens och färdiga konstruktioner i Volvo CE.
Fyll gärna på om ni snappar upp nåt mer!
Ska bli intressant att följa detta, de verkar ju gardera upp för nåt större, dessutom gissar jag det har mycket gratis i kompetens och färdiga konstruktioner i Volvo CE.
Fyll gärna på om ni snappar upp nåt mer!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS
fre 19 dec 2008, 23:11#44460Hmm, en EcoLog-skördare med dom elektriska hjulmotorerna från El-forest, det vore nåt.
Valmet 901
lör 20 dec 2008, 11:27#44478
Jo, de borde ju kunna räkna på vilka konstruktioner som håller för vad och och så vidare.
Admin@skogsforum skrev:Spännande!![]()
Jo, de borde ju kunna räkna på vilka konstruktioner som håller för vad och och så vidare.
Självvald väg i egen skog
lör 20 dec 2008, 20:25#44561
Jag måste säga at jag håller med dig.. Sen är det fin at se Volvo på väg in i skogen igen
miaggi skrev:hej är själv skogutbildad maskintok av stora mått vad jag inte förstår är att vissa mäniskor kan vara så jävla bakåtsträvande.jag vill mena skogsmakiner har ju sett likadana ut i 30-40år förvånad att killen med dom finna komentarena inte sitter i en drivax istället för en timberjack.och antar hans dator han skrev inlägget med har hålkort och är stort som ett vanligt hus.utvecklingen går framåt och det tycker jag är bra.skönt att se att det finns folk som vågar tänka utanför den 4kantiga lilla box dom sitter i.mvh morgan
Jag måste säga at jag håller med dig.. Sen är det fin at se Volvo på väg in i skogen igen
buster67 Hsqvarna: Favorit 346xpg och 357xpg Stihl ms200, 441w Röjsåg Husqvarna
mån 05 jan 2009, 21:01#46701Hej,
Här kommer lite mer info om El-forest:
http://www.svd.se/naringsliv/motor/artikel_2270485.svd
Serieproduktion i sikte och en prisbild...
Som sagt, ska bli spännande att följa detta!
Här kommer lite mer info om El-forest:
http://www.svd.se/naringsliv/motor/artikel_2270485.svd
Serieproduktion i sikte och en prisbild...
Som sagt, ska bli spännande att följa detta!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS
tis 06 jan 2009, 01:50#46745Intressant, men vilket journalistspråk: "sänker sig som en katt inför anfall, hejdar sig en sekund innan den pilsnabbt råmar uppför n liten skogskulle. Liksom en orm följer maskinen landskapet"
Vi har allstå fått veta att El-Forest är som en katt som råmar och beter sig som en orm
Vi har allstå fått veta att El-Forest är som en katt som råmar och beter sig som en orm
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).