Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11393 inlägg 2424642 visningar 392 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Mowi850  
#423822 En valta 6350 med skogsutrustning[emoji2]

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Göt  
#423846 En MF 165 med griplastare

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

husqvarna_med_sthil  
#423850 Räknas en Oregon speedcut ? det var iaf sådana jag inhandlade sist tillsammans med en kil på granngården.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

bgl  
#423872 Nya startbatterier till F9:an. Köpte så sent som i januari i år nya batterier, AGM-typ på Biltema. Jag gillar inte "feltema" men flera hade förra året köpt denna batterityp och var nöjda. Dom har redan nu under hösten tappat orken allt mer och i gårdagens kyla var det bara knäpp från startmotorn. Den står ibland ett par veckor, batterierna blir då uppladdade CTEK-laddare. CTEK-laddaren lyser nu för batterifel och går redan efter 5 minuter upp till floatläget, batterierna vägrar ta laddning. Biltema har lovat återköp om deras testapparat bekräftar fel. Jag återkommer med svar lite senare.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Niklas persson  
#423905 Husqvarna 560xpg!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Vardon  
#423911 GoPro och 3 kg räkor tills imorgon :)

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Robertberg  
#423927 Och sex dunkar vitt vin till? Bra med gopro så du sen kan göra en film om räkornas förskräckliga påverkan av människokroppen.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Amatörhuggare 62  
#424103
Blir test i julgallringen

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

svampbob  
#424104
Uvskogen skrev:Efter många om, men och vingel har jag nu köpt en Kranman 1900 ex med hydraulvinsch och ramstyrning och lång kran. Täcker in allt jag behöver, om än inte allt jag tycker jag borde behöva. :wink:

(får dessutom pengar över till en traktor! :smile: Visst är det konstigt det där, om man först tittar på något riktigt kostsamt och sen faktiskt köper något som kostar en tredjedel så känns det som man plötsligt fick pengar över! )


Var det den som var nedsatt på blocket? Du kommer att märka en väldig skillnad.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#424132
svampbob skrev:
Uvskogen skrev:Efter många om, men och vingel har jag nu köpt en Kranman 1900 ex med hydraulvinsch och ramstyrning och lång kran. Täcker in allt jag behöver, om än inte allt jag tycker jag borde behöva. :wink:

(får dessutom pengar över till en traktor! [emoji2]Visst är det konstigt det där, om man först tittar på något riktigt kostsamt och sen faktiskt köper något som kostar en tredjedel så känns det som man plötsligt fick pengar över! )


Var det den som var nedsatt på blocket? Du kommer att märka en väldig skillnad.

Japp! Får den nästa vecka. Ska kopplas lite men det är ju det där trasslet med jul som ska stökas av först. Men sen blir det film! [emoji2]

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Tosca  
#424146 Små barn väntar på julen, större barn väntar att julen är över så de får gå ut och leka med de större sakerna.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni köpte??

fmg910  
#424155 Ropade in en husqvarna kedjeröjsåg på auktion idag hoppas att det är bättre än batteri modellen som jag provkörde

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

JensSkoog  
#424179


Diamantskiva för slipning av hårdmetallkedjor. :wink:

Kostade ungefär det samma som min frus nya handväska :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

traktorz  
#424194
JensSkoog skrev:Diamantskiva för slipning av hårdmetallkedjor.

-@JensSkoog, Slipar du alla picco-kedjor med diamantskiva, även PS3 & PM3 kedjor.

Har själv en kedjeslip, typ Oregon-kopia, men bara slipat .325" & 3/8". Resultatet duger hyfsat till hobbybruk, tar lite lång tid, om man är noga med inställningarna. Lättare då med grövre kedjor, har inte provat med de små picco-kedjorna, 91VXL eller PS(3). Måste nog vara lite pilligt med de små PD3-kedjorna även på den proffsigare Stihl USG-maskinen?

Ref:
Kedjeslip!!!!!!!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

traktorz  
#424198
anersimyra skrev:
1481812781_img_0882.jpg
Ett kamerastativ.. :smile:

-Många sektioner på Sirui-stativet, blir det inte lite rangligt då? Såg att det även går att göra om till enbensstativ.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).