Skotare

Ford Teg 7000

38 inlägg 24230 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ford Teg 7000

Blivande snickare  
#423747 =))

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Ford Teg 7000

tallen100  
#423749
alias skrev:
Kse skrev:Fint ekipage.
Farsan hade flera Tegar nä jag var en lite grabb och jag blev faktiskt erbjuden att köpa tillbaka en av hans gamla maskiner för ett tag sedan av samma kille som han en gång sålt den till, tror det var en 9000 för visst fanns det en sådan också?


Hmmm... Du vill att vi på allvar ska tro att du kunde låta bli att köpa en gammal maskin när tillfälle dök upp? :wink:

MVH
Alias

Vem vet, kanske den står i Sundsvall :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Sv: Ford Teg 7000

Olov Jonsson  
#424055
svampbob skrev:Jag brukar få påpekanden från en forummedlem om att kvastskaften ska man lämna i skogen. Jag ser att det är fler här som kan få med dom hem.
Haha jag brukar försöka att inte kvista så långt upp på trädet men det är svårt att låta bli. Ska försöka bättra mig :)

Läste om en gubbe som hävdade att det var en synd att lämna ved i skogen, allt över tummens tjocklek ska med hem. :D Så ja vill inte va den som ska stå vid pärleporten å förklara varför man lämnat ved i skogen :p

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Ford Teg 7000

Olov Jonsson  
#424056
Vardon skrev:Allt över 5 cm går väl i massavedshögen :) Säger han som gått och tagit rätt på toppar efter gallring medan man drunknar i ved och gallringsbehov :)

Vackert ekipage Olov, och gött med bra belysning. Bara det här att komma hem och kunna lasta av med lyse är trevligt. Har du lyse på kranen med? Jag satte dit en sån och det ångrar jag nog inte, få se om jag ändrar mig när jag kör sönder den :)
Jag funderade faktiskt på att sätta på kranen oxå men jag vet inte om det riktigt behövs såhär i efterhand. Det sitter ju trots allt 10 st ljus på taket. Men kanske får jag överväga saken om du säger att de va bra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ford Teg 7000

Vardon  
#424057 Jag har ju dock inte 10 på taket :) Så jag har lite dåligt ljus ut åt vältorna och hade inga bra möjligheter att sätta på sidorna och vill fortfarande få in traktorn i garaget...

Avatar Fallback

Re: Sv: Ford Teg 7000

Olov Jonsson  
#424934 Mera vedkörning!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ford Teg 7000

Kse  
#424957
alias skrev:
Kse skrev:Fint ekipage.
Farsan hade flera Tegar nä jag var en lite grabb och jag blev faktiskt erbjuden att köpa tillbaka en av hans gamla maskiner för ett tag sedan av samma kille som han en gång sålt den till, tror det var en 9000 för visst fanns det en sådan också?


Hmmm... Du vill att vi på allvar ska tro att du kunde låta bli att köpa en gammal maskin när tillfälle dök upp? :wink:

MVH
Alias

Nja en Teg klarar jag mig nog utan, men de står bara 300 meter från flisplanen och jag fick ju aldrig reda på priset. Kanske skulle vara nått som terminaltraktor :grin: @Alias
Nej det var ingen 904, den har väl dessutom kranen å rätt ställe, dvs på vagnen.
@Tosca

Avatar Fallback

Re: Ford Teg 7000

Tosca  
#424969 904 gjordes med takkran också:
http://app.elmia.se/classic/files/Fordt ... re1975.pdf
De med kranen på kärran kanske använde Rottnes kran?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).