Socialt (mer om oss)

Vad var det senaste ni köpte??

11453 inlägg 2533583 visningar 394 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni köpte??

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417572 Bild, fast när man googlar lite så liknar min mest modell 406 o den är för fotogen?

[img][attachment=0]DSC_0462.JPG[/img]

Elmia

Plassarn  
DanK skrev:Var köper man dessa? Blocket? Överskottslagret?

Hittade min på tradera.

De för bensin ska enligt uppgift vara rätt så säkra, allting går väl att få att explodera om man gör fel. Det sitter säkerhetsventil på den, och brinnande bränsle kan inte komma i kontakt med det i behållaren så länge du inte lutar den framåt eller håller den upp och ner.

Har en för fotogen och en för sprit också, men fotogenvarianten gillar inte den lysfotogen som går att köpa, utan vill nog ha gammeldags motorfotogen. Spritlampan är lite svårare att kontrollera, i alla fall då det är ljust ute för man ser inte riktigt lågan och det kan bli lite väl varmt :)

Reservdelar finns faktiskt otroligt nog att köpa, www.fogas.se har det mesta - bara man håller sig till kända, gamla svenska märken som Primus, Optimus och Sievert.

Hasaro  
Mangan skrev:
Hasaro skrev: Testa köra en tank underröjning innan gallring i väl eftersatt med den idag. Och det funka bra tycker jag förutom att kjedjan hoppa två gånger. Vanligt med ny kjedja att den töjs ut? Eller var det handhavande fel tro?
Första gången var på tredje trädet, sen spännde jag upp den ordentligt så höll det hela tanken ut och hoppa igen efter tankningen när farsan kom och titta.

Hur gixck det med kedjan, @Hasaro? Jag hade problem med kedjehopp på min 339xp, det visade sig att kedjeoljesmörjningen var igensatt. Kanske kedjan blev för varm (och för lång)?

@Mangan Har varit dunder förkyld ett bra tag och sen har det varit regn och massa snö, så det har inte blivit nån mer röjning med kjedjeröjaren ännu. Hoppas att snön försvinner från träden nu så man kommer ut igen. Men det blir nog med kjedan från min 550 xp, får se om det hjälper.

Användarvisningsbild

Pannben  
#417646 HVA 560 med 18" svärd. Jonsered 2149 ska få hjälp med fällning i den grövre skogen :P

Användarvisningsbild

anersimyra  
#417665 HVA 550 och Oregon speedcut i 15".. :smile:

Användarvisningsbild

Delsbo  
#417697 Beställde 2 acctankar för 3,5 vecka sedan.. Skulle vara 2 veckors leveranstid men det tog nästan det dubbla 😈
Borö
1st TR-1500L/A
1st TR-1500L B15 / BF15
Nu har vi dom inomhus och imorgon börjar isoleringen av dessa ! :grin:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#417728 Boggisläpvagn med 1200 kg maxvikt, 875 kg lass. Bästa är att flaket är stort så det kommer
att rymma mycket kvist från trädgårdsjobbandet. Får göra extra höga grindar, tänker jag.
Reggad första gång i 2001, så den är ju nästan ny :lol:

:surp: Fick den för kr, 0, eftersom ägaren innte vill kosta ett par nya hjullager, ny gummi
och lite bromsservice som verkstaden skulle ha 12K för. :wink:

Sen blev det en fickkniv som det står JOHN DEERE på :grin:

Blir väl det närmsta jag nånsins kommer något från den producenten :lol:

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#417733 Fodrad varseljacka i storlek 5XL från L.Brador.
/Niklas

Användarvisningsbild

sundelius  
JensSkoog skrev:Boggisläpvagn med 1200 kg maxvikt, 875 kg lass. Bästa är att flaket är stort så det kommer
att rymma mycket kvist från trädgårdsjobbandet. Får göra extra höga grindar, tänker jag.

1478890931_boggihenger_11_11_16_(4).jpg

:surp: Fick den för kr, 0, eftersom ägaren innte vill kosta ett par nya hjullager, ny gummi

Boggiekärra är :-BD
Den kommer göra nytta i företaget

1478891193_fickkniv_john_deere_11_11_16.jpg

Användarvisningsbild

sundelius  
#417758 :-? Texten försvann
Grattis till köpet Jens, boggiekärra är :-BD
Kommer göra nytta i företaget

Användarvisningsbild

moiam  

Köpte ett par Graninge kängor. Mycket nöjd!

Användarvisningsbild

Delsbo  
JensSkoog skrev:Boggisläpvagn med 1200 kg maxvikt, 875 kg lass. Bästa är att flaket är stort så det kommer

Ja,Grattis till släpet !

Nu är du i samma situation som jag var 1977 du jag med 1 vecka gamla körkort helt nyligen MUCK'at från det militära blev erbjuden att få en Mercedes -68 Diesel som visserligen gått som Taxi och hade rätt många mil på mätaren... Det var min mors halvbra som sa att jag fick den gratis om jag ville ha den.... Men då sa jag att jag inte kunde ta emot den Gratis och då svarade han snabbt att han ville ha 5 kr för det, så då fick han det ! Det blev efter en hel del lagade min första bil ! :grin:

Användarvisningsbild

Delsbo  
#417800 Ja Jens, jag säger som "Sundelius", ops texten försvann !

Jag skrev

Grattis till "nya" släpet !
Nu är du i samma situation som jag var 1977 då jag nyss MUCK'at från det militära och med ett 1 vecka gammalt körkort blev erbjuden en Mercedes -68 Diesel. . Den hade gått som Taxi dvs med en massa mil på mätaren, men ändå... När han sa att jag fick den gratis svarade jag att jag inte kunde acceptera det priset och då sa han att han ville ha 5 kr för det, så det fick han... Det blev efter en massa reparationer min första bil :grin:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Delsbo skrev:Grattis till "nya" släpet !
Nu är du i samma situation som jag var 1977 då jag nyss MUCK'at från det militära och med ett 1 vecka gammalt körkort blev erbjuden en Mercedes -68 Diesel. . Den hade gått som Taxi dvs med en massa mil på mätaren, men ändå... När han sa att jag fick den gratis svarade jag att jag inte kunde acceptera det priset och då sa han att han ville ha 5 kr för det, så det fick han... Det blev efter en massa reparationer min första bil :grin:

Tackar "sundelius" och "Delsbo" ^:)^

Får grava fram en tia och ge han jag fick vagnen av :lol:

En hel "merca" var nog lite mera skruvande än det här blir. Hjullager kostar inte mycket
och är snabba att byta och slepvagnsbromsar har jag servad ofta här i kustklimatet - märkligt
hur snabbt vagnsbromsar blir dårliga om man har vagnen nära havet :surp:

tallen100  

Var tvungen att prova om texten försvann :wink: :mrgreen: .
Grattis :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).