Små skogsmaskiner och övriga maskiner
FILMER - Mindre skogsmaskiner
sön 21 aug 2016, 20:08#404198

mån 12 sep 2016, 11:28#407177Gjorde en lite film till med min kärra.
Ni hittar mig på: Youtube www.youtube.com/projectoftheday Instagram: www.instagram.com/projectoftheday Facebook: www.facebook.com/projectoftheday
mån 12 sep 2016, 11:47#407181
Det är 3,6m långa stockar.
svampbob skrev:hur långt är virket som du lastar här i filmen?
Ni hittar mig på: Youtube www.youtube.com/projectoftheday Instagram: www.instagram.com/projectoftheday Facebook: www.facebook.com/projectoftheday
mån 12 sep 2016, 13:32#407187
Dom ser ut att vara på gränsen för vad vagnen klarar om du vill ha något kultryck.
teed skrev:svampbob skrev:hur långt är virket som du lastar här i filmen?
Dom ser ut att vara på gränsen för vad vagnen klarar om du vill ha något kultryck.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
mån 12 sep 2016, 13:39#407188
Går att flytta boggin några dm bakåt till, så jag gissar att praktiska gränsen är ca 4-4,20m.
själv kär jag oftast 3-3,6m därför har jag boggin där, blir lite gräns vid 3,6m men orkar inte flytta den
svampbob skrev:teed skrev:svampbob skrev:hur långt är virket som du lastar här i filmen?
Går att flytta boggin några dm bakåt till, så jag gissar att praktiska gränsen är ca 4-4,20m.
själv kär jag oftast 3-3,6m därför har jag boggin där, blir lite gräns vid 3,6m men orkar inte flytta den
mån 12 sep 2016, 14:37#407191Det är 3,6m långa stockar.[/quote]
Dom ser ut att vara på gränsen för vad vagnen klarar om du vill ha något kultryck.[/quote]
[/quote]
Jag ligger nog ungefär på den längden på Avesta 38an när boggin är ihopdragen. I helgen körde jag ett par lass talltimmer med längder upp till 5,5 meter och det gick bra med fullt utskjuten boggi. Det var däremot jobbigare för kranen att hantera de vikterna.
Dom ser ut att vara på gränsen för vad vagnen klarar om du vill ha något kultryck.[/quote]
Jag ligger nog ungefär på den längden på Avesta 38an när boggin är ihopdragen. I helgen körde jag ett par lass talltimmer med längder upp till 5,5 meter och det gick bra med fullt utskjuten boggi. Det var däremot jobbigare för kranen att hantera de vikterna.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
sön 16 okt 2016, 21:02#413107Vagnen har väl mer vikt samtidigt som fyrhjulingen gasas så mycket att den slirar? Hade däckhastigheten varit lika hade det varit än mer imponerande. Det skulle gjorts ett test till där fyrhjulingen börjar dra och vagnen sedan ska byta riktning på ekipaget.
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
sön 16 okt 2016, 21:17#413112Ja men utan vikt slirar den ju bara, precis som min gör med fjuttmotorn på 6.5 hk ju så det säger ju ingenting.
Sådär orkar däremot min inte göra på långa vägar, den tvekar ju inte ens när den börjar slira, å viktfördelningen på vagnen såg även den vettig ut.
Sådär orkar däremot min inte göra på långa vägar, den tvekar ju inte ens när den börjar slira, å viktfördelningen på vagnen såg även den vettig ut.
sön 06 nov 2016, 23:26#416887
Sitter det inte CAT motorer i Alstors maskiner?
Anders_S skrev:Måste säga att jag tycker den låter fan så mycket bättre än Alstorns Briggs and stratton
Sitter det inte CAT motorer i Alstors maskiner?
//Joel - Månskensdräng och vetgirig vetare av oväsentligheter.
(Alstor 821, Volvo EC35c, Pilkemaster EVO36, Polaris diesel)
(Alstor 821, Volvo EC35c, Pilkemaster EVO36, Polaris diesel)

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).