tis 20 mar 2007, 09:39#7371Här postar vi länkar till filmer om mindre skogsmaskiner.
Nr 1, Mixat från Vimek:
http://www.vimek.se/movie.asp?active_page_id=84
MvH Fredrik
Små skogsmaskiner och övriga maskiner
FILMER - Mindre skogsmaskiner
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
TS
tor 17 maj 2007, 13:19#8882En liten film när jag var ute med min ATV
➡️ En tur i skogen
➡️ En tur i skogen
//Christian Dahlqvist
youtube.com/sundhult
blogg.sundhult.com
youtube.com/sundhult
blogg.sundhult.com
tor 17 maj 2007, 14:44#8888orkade han inte winsha in stocken ser att ni bär den...
tor 17 maj 2007, 15:01#8889Jodå, den orkade den, men det blev aldrig fångat på film eller bild.
Dock är det så att det drar rätt mycket kräm att vinscha, så man får göra det sparsamt.
//.D
Dock är det så att det drar rätt mycket kräm att vinscha, så man får göra det sparsamt.
//.D
//Christian Dahlqvist
youtube.com/sundhult
blogg.sundhult.com
youtube.com/sundhult
blogg.sundhult.com
fre 14 sep 2007, 17:20#11608ATV skoj.
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
fre 14 sep 2007, 18:28#11609
Inte funderat på en hydralkran och en separat hydralmotor som man sett här på några bilder.. fast det kostar väl en hel del anntar jag=/
En liten undran.. finns ju el-drivna kranar som många pikuper har bak på
sett att det går att få sådana för en hyffsad summa (begagnat).
En sådan el-kran +ett elverk för 1000-3000kr hade det fungerat tro?
Edit:
såg att ni hade en ganska maffig traktor med kran i slutet av filmen, är det eran? isåfall använder ni bigbossen till småröjning där det är trånga vägar då?
såg ut att ta sig fram helt ok där det fanns svängutrymme, kul med videos=)
Sundhult skrev:Jodå, den orkade den, men det blev aldrig fångat på film eller bild.
//.D
Inte funderat på en hydralkran och en separat hydralmotor som man sett här på några bilder.. fast det kostar väl en hel del anntar jag=/
En liten undran.. finns ju el-drivna kranar som många pikuper har bak på
sett att det går att få sådana för en hyffsad summa (begagnat).
En sådan el-kran +ett elverk för 1000-3000kr hade det fungerat tro?
Edit:
såg att ni hade en ganska maffig traktor med kran i slutet av filmen, är det eran? isåfall använder ni bigbossen till småröjning där det är trånga vägar då?
såg ut att ta sig fram helt ok där det fanns svängutrymme, kul med videos=)
fre 14 sep 2007, 18:38#11612Ja, den stora traktorn är vår också. Big Boss är tänkt att ta ut ströträd (som nu efter Per) och ta sig ut med såg och annan utrustning.
Fint att ha vid stängslingsarbeten också.
//.D
Fint att ha vid stängslingsarbeten också.
//.D
//Christian Dahlqvist
youtube.com/sundhult
blogg.sundhult.com
youtube.com/sundhult
blogg.sundhult.com
Ellingsson - sön 20 jan 2008, 17:38
sön 20 jan 2008, 17:48#16935Samma film +mer finns på Alstor hemsida.
och ja terängen verkar inte vara något större hinder tycker jag. =)
Men med tanke på prislappen vore en wirekran+vagn till min Terrier locka mer=)
och ja terängen verkar inte vara något större hinder tycker jag. =)
Men med tanke på prislappen vore en wirekran+vagn till min Terrier locka mer=)
sön 20 jan 2008, 17:53#16939Verkar ju vara fin boggie på Alstormaskinen, dock ger man väl sig inte ut att köra i sådana steniga marker. En god investering isådana fall är nog att leja en grävmaskin att grovplanera en baskörväg. Annars kan det nog vara lätt hänt att man skadar maskinen med dyrbara reparationer som följd...
Ellingsson - sön 20 jan 2008, 20:07
sön 20 jan 2008, 20:07#16969äh de där är ju bara för dom som vill små grejja lite,de går ju aldrig o köpa en sån där och producera eller tjäna igen den

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).