Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Frigge skrev:Jag gör enbart björkved. Blandveden eldar jag själv.
Det är som du säger Henke att 100 m3s inte är speciellt mycket men eftersom jag ska ha massaveden, vedskjulen, några nätsäckar, traktor och vedmaskin på plan vid tillverkning blir det väldigt snabbt trångt. I år testade jag att göra en del i vedskjul och det gick snabbt och enkelt har ännu dock inte prövat att lasta därifrån så det återstår att se hur det blir med den saken.
Frigge skrev:Jag gör enbart björkved. Blandveden eldar jag själv.
Det är som du säger Henke att 100 m3s inte är speciellt mycket men eftersom jag ska ha massaveden, vedskjulen, några nätsäckar, traktor och vedmaskin på plan vid tillverkning blir det väldigt snabbt trångt. I år testade jag att göra en del i vedskjul och det gick snabbt och enkelt har ännu dock inte prövat att lasta därifrån så det återstår att se hur det blir med den saken.
Frigge skrev:Är avis på din vedplan!
Frigge skrev:Hur fyller du nätsäckarna? Direkt från transportören eller har du en renstrumma eller liknande? Har du säcken på truckgafflar eller stativ?
Frigge skrev:Vore kul om du hade bilder på rensgallren eller om du kan fota någon dag?