Gallring

Tråden om gallringsdagarna 2016

582 inlägg 218645 visningar 61 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Torbjörn Johnsen  
#401789 Brandområdet kanske kan besökas i samband med MellanskogsElmia i Sala den 19-20 augusti 2016

Ska vi försöka få till en guidad visning där på fredag em/kv 19 augusti?

Malwa
Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#402751 Gallringsdagar lyfter het fråga http://www.skogen.se/nyheter/gallringsd ... -het-fraga
/Niklas

Användarvisningsbild

Sv: Tråden om gallringsdagarna 2016

Fredrik Reuter  
#402979 Hej,
Nu har jag uppdaterat partner och utställarlistan på http://gallringsdagar.se/

Jag lade även in loggorna på utställare och partner i första inlägget i denna tråd.
Förhoppningsvis så ger det en bättre översikt över vilka företag som kommer vara med på Gallringsdagarna.

Jag vill även påminna om att du som planerar att besöka Gallringsdagarna hemskt gärna får boka dig på vår lista över medlemmar som kommer! Du gör det enkelt här: evenemang.php

Observera att anmälan både är kostnadsfri och utan förbehåll, det är bara att boka av om du inte kommer.

Förhoppningsvis får vi också in någon till av maskintillverkarna inom kort, jag uppdaterar i tråden allt eftersom saker händer. :-bd

TS
Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#403545 BJM är också klara för deltagande på Gallringsdagarna 2016. De kommer med en stegmatare monterad på 5 tons grävmaskin med gummiband.

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
1471294444_img_0426.jpg

Bättre sent än aldrig men nu har både Fredrik och jag äntligen tagit tag i det här med motorsågskörkort. Det måste vi ju ha nu när vi ska hugga den motormanuella jämförelsecellen på Gallringsdagarna. Vi har nu kört hårt med både teori och praktik i Tidaholmsskogen och hur det gick ska ni snart kunna läsa och se i en egen tråd här på Skogsforum. Som ni ser på bilden är kameran riggad för videodokumentation bakom Fredrik som brottas med teoriprovet. Magister Martin från Ekhaga Trädfällning körde hårt med oss :mrgreen:

Användarvisningsbild

#403549 Lycka till med proven!
/Niklas

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#403552 Snygga kläder han har på sig :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#403560 Ja, fast det var inte alla som var lika Stihlade som Fredrik :mrgreen:
1471302961_tbj-hva.jpg

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#403597 Hej,
Ja, detta var riktigt intressant och kul.
Det kommer som sagt mer info om detta och även video, troligt då i en egen tråd.

Jag passade på att ta ett 360-foto i gallringsskogen igår. Så här ser det ut innan gallring i Gallringsdagarnas skog.

[pano]F:-xCoWzbDAiwU/V7KpnPDbGgI/AAAAAAAAECY/bWh3qGOPZDY8MKPKdEhn8FmX5CiCOZF2gCLIB[/pano]

360 bild fungerar inte i apparna och kan bli smått när man surfar med smartphone. Här är istället en länk till samma bild: https://goo.gl/qZaEbs

TS
Användarvisningsbild

Torbjörn Johnsen  
#403724 Idag är det väghuggning i Tidaholm som gäller infö Gallringsdagarna. 550 går som ett spjut. Jag själv är största begränsningen :mrgreen:

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#403742 Nu har jag gjort en uppdatering på http://gallringsdagar.se

John Deere kommer som partner på Gallringsdagarna, de kommer likt Gremo att visa stickvägsgående gallring med skördare och skotare under dagarna.

TS
Användarvisningsbild

Skäribo  
#403767 Hej,

För oss som är påväg från Finland, finns det någon exakt address till gallringsdagarna att knapra in I navigatorn? Kan ju vara kul att hitta ända fram om man kommer från sydöstra Finland hälsar Skäribo!

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#403770 Hej,
Vad kul!
Självklart kommer vägbeskrivning och mycket mer utförlig info när det närmar sig.

Vill du redan nu se på ett ungefär vart det är, sök på "Velinga" ev med "Tidaholm" med i slutet på söket. Söker man på det på Google maps kommer man rätt. Längst ner på http://gallringsdagar.se så finns en google karta inbäddad i bakgrunden som går att zooma ut.

Riktigt kul att ni kommer från Finland - Välkomna!

TS
Användarvisningsbild

Skäribo  
#403776 Fint Fredrik, later toppen! Vi ser fram emot att få hälsa på våra skogsvänner I Sverige!

Användarvisningsbild

#403778 Annars är det bara att fråga lokalbefolkningen efter Tôrpaskogen. 8)
/Niklas

Annons:
FTG skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).