Socialt (mer om oss)

Nedräkning inför sommar-OS 2016

31 inlägg 6378 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Nedräkning inför sommar-OS 2016

Torbjörn Johnsen  
#400741 Sommar-OS 2016 i Rio närmar sig fast det ligger ju lite sent i år. Dålig matchning med semesterperioden för de som är väldigt idrottsintresserade...

Hursomhelst så invigs spelen den 5 augusti och pågår fram till de 21:e. Golf och rugby (snacka om ytterligheter!) blir tydligen nya sporter i årets OS. Frågan är vilka som försvinner?

Tidsmässigt så skiljer det fem timmar mellan Sverige och Rio så det kan ju bli sena nätter för de som vill följa med. För de som vill "dygna" fr o m den 16:e går det ju att jaga bock på kvällen, hem och se OS och sen ut igen på tidiga morgonkvisten :mrgreen:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

stegmaster  
#400743 Sen kan vi ju ha en liten tävling mens vi ventar om hur manga ryssare som kommer vara med???
Någon som våger sig på en gissning, i vilka idrotter????
Nu vet vi ju redan att ryska tennispelare får vara med, men vilka fler idrotter tror ni????
Själv er jag rett sportstokig, men just friidrott er inte så jätteinteresant tycker jag.
Och spesielt idrotter som golf och rugby intereserar mig inte als. (och en hel del annat ochså).
Annars er just finalerna ok, men det er så mycket kvalifisering innan man kommer dit.

Avatar Fallback

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

axwell  
#400756
stegmaster skrev:Och spesielt idrotter som golf och rugby intereserar mig inte als. (och en hel del annat ochså).


Då är jag ännu mer, negativ till "sporten" golf, kan inte med bästa vilja räkna in den primitiva jordbruksmetoden till idrott. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

JensSkoog  
#400763
stegmaster skrev:....och rugby intereserar mig inte als....


En god fight med mycket blod och smärta är ju alltid undehollande :mrgreen: , och
det är vad rugby är, enligt mig. :lol: :lol: :lol:

axwell skrev:....."sporten" golf, kan inte med bästa vilja räkna in
den primitiva jordbruksmetoden till idrott.

:lol: :lol: :lol:

Men själv foredrar jag en sväng i skogen med såg eller bara i lugn och ro varje dag hellre än att titta på TV :wink:

Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

Fredrik Reuter  
#400764 Hej,
Jag är lite förundrad över avsaknaden av "surr" inför detta OS. Kan det vara att det varit fotbolls EM eller att det är Viasat som sänder mest av arrangemanget? Eller?

Därav har jag ingen OS feeling ännu, flockdjursvarning... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

Erre  
#400765 Nu ska traktorer få service, huggarvagnar ska smörjas, hydraulslangar ska bytas, nödlösningar från vintern ska fixas ordentligt. Allt som läcker ska tätas.

Finns ingen tid över för att glo på OS!
:wink:

Avatar Fallback

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

tallen100  
#400767 Tur man är totalt ointresserad av sport, vore synd att sitta inne när vädret är fint, mycket skönare att sitta på verandan :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

jannee  
#400769 Om partnern vägrar vuxenlekar kan man istället satsa på OS. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

stegmaster  
#400771
Fredrik Reuter skrev:Hej,
. Kan det vara att det varit fotbolls EM eller att det är Viasat som sänder mest av arrangeremanget?

Ja så kan det mycket vel vara.
Man började med det bästa först detta året, nämlig EM i Fotboll, sen just klart med tour the France.
Sen finns det ingen klara medaljörer för Norges del (förutom handbollsdamerna kanske), det handler ju stort sett bara om någon klarer sig vidare från nåt kval, heat.
Ni har vel större sjans för medalj med Svenskor, eller???
Nu er det vel TV2 som ska sända här i Norge, men det er skit samma, reklam hela tiden, med lite sport imellan. 😡
Först bud skulle varit att OS (ochså EM, VM i fotboll) skulle gå på reklamfria kanaler.
Alla denna reklamen gör mig tokig, och jag tapper mycket av interesset direkt.
EM var delt mellan NRK (inte reklam) och TV2 (reklam tv) här i Norge, och det första jag kollade var vilken kanal som skulle sända va.
Matcher på TV2 såg jag endast själv kampen, ingen ting före och efter, då det er snakk i typ 1 min sen 10min.reklam. ~X(

Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400802
stegmaster skrev:Man började med det bästa först detta året, nämlig EM i Fotboll, sen just klart med tour the France.


Nej nej nej, säger som en gammal speaker på tractorpullingen förr, "Sotarn" han sa:
-Skulle era barn få tag på en fotboll, ta och sparka bort den så långt bort ni kan, gå till garaget och trimma gräsklipparen och få barnen intresserade av motorsport istället!!!

Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400804
Fredrik Reuter skrev:Hej,
Jag är lite förundrad över avsaknaden av "surr" inför detta OS. Kan det vara att det varit fotbolls EM eller att det är Viasat som sänder mest av arrangemanget? Eller?

Därav har jag ingen OS feeling ännu, flockdjursvarning... :grin:


Vilka kanaler kommer att sända? Jag betalar för ett gäng som jag inte ser så mycket på, funderar på om jag skall vänta tills efter os med att säga upp dessa kanaler...

Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

stegmaster  
#400821
Zixten skrev:
stegmaster skrev:Man började med det bästa först detta året, nämlig EM i Fotboll, sen just klart med tour the France.


Nej nej nej, säger som en gammal speaker på tractorpullingen förr, "Sotarn" han sa:
-Skulle era barn få tag på en fotboll, ta och sparka bort den så långt bort ni kan, gå till garaget och trimma gräsklipparen och få barnen intresserade av motorsport istället!!!

:lol: :lol:

Orsaken til jag gillar fotboll er vel förr att jag spelade på relativt högt nivå själv på slutet av 80 talet.
Så det er inte så att jag håller med vissa håll, utan mer att jag gillar bra prestasjoner när jag ser en. :smile:
Annars håller jag med dig til fullo.
Motorsport följar jag så mycket jag kan, då fremst det på 2 hjul som Superbike och Motorcross runderna (MotoGP får jag inte se, då jag inte har Viasat), men even rallycross och dragrace er ju kul.
Formel 1 har jag tappat helt interesset förr. Har inte varit roligt sen 80 talet.

Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

Torbjörn Johnsen  
#400826 Såg någonstans i går att Viasat har sändningsrättigheterna vilket de även hade för vinter-OS för två år sedan. Men då tror jag även att SVT fick sända på något sätt och tydligen var det aktuellt med samma upplägg nu.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

Torbjörn Johnsen  
#400828 Jag hör heller inte till de mest sportfrälsta och håller nog vinter OS som intressantare än sommarvarianten. Det blir nog mest huggningsjobb i Tidaholm för min del fast nåt sammandrag hinner man säkert med på nattkröken.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nedräkning inför sommar-OS 2016

JensSkoog  
#402309 Men nu är det visst i gång :?: :?:

Stämmer det att Sverige spelar fotbollsmatch i kväll???

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).