ATV och UTV i skogen

Avesta 4,2 H

40 inlägg 22280 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Avesta 4,2 H

Henrik Petersen  
#171861 Lagligt????????? :wink:

Är du helt säker på det. Får man köra med 2 släpvagnar äfter sin bil?, ja jag vet inte, men du har ingen lastsäkring av hjulingen, inga lysen, ingen LGF skylt. Ok du kanske tänker montera lysen innan du drar iväg men lagligt är det ju iaf inte på bilden.

Henrik

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Avesta 4,2 H

anersimyra  
#172347 Jodå det är lagligt.Det är en oreggad vagn utan besiktningsplikt.Du får inte ha något fastsatt på lasten därför satt jag ett drag på vagnen som hjulingen står på.LGF- skylt och ljusramp bak natyrligtvis.
Mvh Anders.

   TS
Avatar Fallback

Re: Avesta 4,2 H

axwell  
#172367 Det kan vara laglig även med registrerade vagnar, har för mig att det står något liknande "Oavsett antal släp" för mitt BE-körkort.

Användarvisningsbild

Re: Avesta 4,2 H

anersimyra  
#172413
axwell skrev:Det kan vara laglig även med registrerade vagnar, har för mig att det står något liknande "Oavsett antal släp" för mitt BE-körkort.

Visst är det så, det är ju maxlängd som gäller.Vad jag menar är att på ett "vanligt" bilsläp får man inte montera dragkrok på.
Mvh Anders.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avesta 4,2 H

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174256
anersimyra skrev:Ha, ha, då är vi två, jag satt precis och funderade på om man inte lika gärna kunde ha låsning även fram på hjulingen, jag ska fan fråga Avesta i morgon.


Frågade du om låsning fram?

Användarvisningsbild

Re: Avesta 4,2 H

anersimyra  
#174267 Hej. nej jag frågade inte, jag tror inte det finns.Jag är otroligt nöjd med låsningen istället för hårdare fjädrar.Inga problem med bekvämligheten och maskinen är klart stabilare.
Mvh Anders.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avesta 4,2 H

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#397549
anersimyra skrev:Ha, ha, då är vi två, jag satt precis och funderade på om man inte lika gärna kunde ha låsning även fram på hjulingen, jag ska fan fråga Avesta i morgon.


Hur gick det sen? Blev det någon låsning fram? @anersimyra

Har försökt få till något i stället för låsningen bak men inget, än, tycks ge samma resultat. Så kallade hårda fjädrar är aldrig tillräckligt hårda för att ge en tydlig skillnad mot original.
Så låsningen får vara kvar tills vidare, men visst skullet vara trevligt att slippa den.

Jo förresten, fick en lösning med stötdämpare som kan justerastill den höjd man vill ha - 16 tkr för en uppsättning runt om. Får väl gå och fundera på det kanske :???:

Användarvisningsbild

Re: Avesta 4,2 H

anersimyra  
#397755 Jag har HD fjädrar fram som fungerar till det lilla aggregatet i sitt mjukaste läge.. :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avesta 4,2 H

halvproffs  
#397757 Har du fått ekipaget sålt? @anersimyra

Användarvisningsbild

Re: Avesta 4,2 H

anersimyra  
#397769 Turligt nog var ingen intresserad, jag har nämligen haft arbete åt den under ca 3 veckor och debiterar 580:- kr / tim exl moms. Den jag arbetar åt hade egentligen ingen aning om att ekipaget fungerar såpass effektivt under de förhållanden jag använt den vid. Och mer arbete väntar framöver.. \M/

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).