tis 31 maj 2016, 14:49#394421Jag ser just att tidigare i denna tråd har FRYAB Combi diskuterats.
I Skogsarbetens /Skogsforsk/ redogörelse nr 5 från 1980, rubricerad "Tekniska data om skotare"
finns FRYAB Combi med.
Beskrivning av storlek, vikt,vändradie, överskottsdragkraft mm för flera då aktuella skotare.
Förutom FRYAB finns bl.a. BM 913, en udda fågel, med i provet.
Äldre skogsmaskiner (nostalgi)
Skogens Veteraner, Dalskog

sön 05 jun 2016, 19:18#395001Hej Nu börjar vi uppladdningen inför SKOGENS VETERANER September 2017 (inget datum spikat)
Vi tar tacksamt emot tips om gamla skogs maskiner eller annan skogs utrustning
Montering av halvband på Viktor pågår. Vridhus till ÖSA 69 P sökes samt halvband till Major
mvh Jan Åke
Vi tar tacksamt emot tips om gamla skogs maskiner eller annan skogs utrustning
Montering av halvband på Viktor pågår. Vridhus till ÖSA 69 P sökes samt halvband till Major
mvh Jan Åke
tis 07 jun 2016, 21:55#395238Hej,
Det ser vi fram emot, ska definitivt inte missa detta nästa gång!
Det ser vi fram emot, ska definitivt inte missa detta nästa gång!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
TS
fre 23 sep 2016, 19:17#408882Hej
Nu börjar nedräkningen inför SKOGENS VETERANER 23/9 2017
Ser ni någon gammal maskin så tipsa oss
Mvh Jan Åke
Nu börjar nedräkningen inför SKOGENS VETERANER 23/9 2017
Ser ni någon gammal maskin så tipsa oss
Mvh Jan Åke
sön 25 sep 2016, 11:36#409157Hej Att åka på veteranträff med en skogsmaskin är lite bökigare än att hoppa in i bilen och åka på bilträff
Vi försöker att fixa transport ( inom rimliga avstånd och beroende på om det redan finns en sådan maskin i närområdet )
Allt hänger på att vi lyckas få ihop tillräckligt med sponsorer
Jan Åke SKOGENS VETERANER
Vi försöker att fixa transport ( inom rimliga avstånd och beroende på om det redan finns en sådan maskin i närområdet )
Allt hänger på att vi lyckas få ihop tillräckligt med sponsorer
Jan Åke SKOGENS VETERANER
sön 25 sep 2016, 11:55#409160
Fixar du det Vardon så har du nattläger hos mig. Det gäller givetvis också om du kommer utan maskin
Vardon skrev:Funderar på om det inte vore roligt att låna en gammal maskin och vara med. Hur löser ni transporter?
Fixar du det Vardon så har du nattläger hos mig. Det gäller givetvis också om du kommer utan maskin
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
sön 25 sep 2016, 12:14#409162
Kan absolut rekommendera gästsängen till "sundelius". Du får den "Vardon", så
kan jag sova ute under en duk om det inte finns för många älglöss
Om jag släpper in i Dalsland als, efter att jag snöt bästa "sundelius" för
"rea-hjälmen" på Pfanner nu när vi var på gallringsdagerna.
sundelius skrev:Vardon skrev:Funderar på om det inte vore roligt att låna en gammal maskin och vara med. Hur löser ni transporter?
"rea-hjälmen" på Pfanner nu när vi var på gallringsdagerna.
Jack of all trades, master of none!
sön 25 sep 2016, 12:31#409164
Inbjudan till Vardon innebär inte att du blir utan säng, när du är i Dalsland ska du aldrig behöva sova under tältduk
JensSkoog skrev:sundelius skrev:Vardon skrev:Funderar på om det inte vore roligt att låna en gammal maskin och vara med. Hur löser ni transporter?
"rea-hjälmen" på Pfanner nu när vi var på gallringsdagerna.![]()
Inbjudan till Vardon innebär inte att du blir utan säng, när du är i Dalsland ska du aldrig behöva sova under tältduk
sön 25 sep 2016, 15:27#409192Körde 164'an när jag kom från Strömstad. Otroligt öde, det var nästan som att köra i Norrlands inland. Hoppas man får tid att besöka Dalskog nästa år.
Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)
mån 26 sep 2016, 13:46#409292Nä du, där går gränsen.
Gästsängen är ok men du ligger inte och dreglar i pärlan
Gästsängen är ok men du ligger inte och dreglar i pärlan
mån 26 sep 2016, 14:11#409297
Fast om jag sover i maskinen natten innan skogens veteraner är det ju bara att hjula dit den då den lär se ut som en veteranmaskin efteråt.
tallen100 skrev:Inte går det att ha vardon i möblerade maskiner.
Fast om jag sover i maskinen natten innan skogens veteraner är det ju bara att hjula dit den då den lär se ut som en veteranmaskin efteråt.
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).