Äldre skogsmaskiner (nostalgi)

Skogens Veteraner, Dalskog

86 inlägg 63867 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogens Veteraner, Dalskog

Fredrik Reuter  
#340957 Lördagen den 12 september går "Skogens Veteraner" av stapeln vid Källhults bygdegård i Dalskog i Dalsland.
Se interaktiv karta här nedan för vägbeskrivning.

Det är öppet mellan 10:00 - 17:00 och entrén kostar 100 kr för vuxna.

Gamla skogsmaskiner, motorsågar, kolmila mm utlovas. Har jag tid tänkte jag åka ner eftersom det inte är så långt. Tänkte på @sundelius , du kan inte ha långt hit väl?

Några fler som tänkt sig dit för lite skogsmaskinsnostalgi?






   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sundelius  
#340970 Självklart ska jag dit, det är ju nästgårds :smile:
Vill du eller någon annan forumkompis komma så finns det givetvis kaffe :!:
Edit Ja då menar jag ju hos mig såklart
Senast redigerad av sundelius lör 05 sep 2015, 20:38, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Vardon  
#340995 Det låter ju riktigt trevligt... Bara nöjen verkar det ju som...

Avatar Fallback

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Power Major  
#341008 Japp. Ska dit om inget oförutsett händer.
Alldeles för nära för att missa. :smile:

Avatar Fallback

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sputtnick85  
#341016 Bor ju bara 5-6 km därifrån.men missar det tyvärr.ska ha dop för pojken på lördag

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

rocky  
#341119 Var där sist dom körde. Mycket trevlig liten sammankomst. Men jobbar i år så det blir inget besök.

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Fredrik Reuter  
#341187 Hej,
Ja, jag tror att jag ska dit, det är för nära att missa helt enkelt.

Vi får smida planer under veckan om var, hur och när! :-BD

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Vardon  
#341718 Ja det blir ialla fall 2- 3 personer från Göteborg. Tar du med skogsforumkollektion om det går att shoppa loss, Fredrik?

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sundelius  
#341719 Trevligt, jag sätter på mig min Skogsforumskeps så hoppas jag vi ses :smile:

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

JensSkoog  
#341748 Där skulle jag gärna varit, men jag har väl haft mina gubblov i år med Elmia och sågmuseet i Osby :wink:
Ha en trevlig dag, ni som reser dithän :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Fredrik Reuter  
#341869 Hej, tyvärr så blir det ingen tripp för mig idag. Det är fullt ös med ungar kompisar och renovering (måste få in element och värme i det nya innan vintern).

Känns väldigt tråkigt att avbryta detta, det hade varit roligt att träffas och kolla på maskiner... :sad:

Jag hoppas i alla fall att ni får det trevligt och ta många kort och ladda upp dem här sedan, det skulle vi alla som inte kan närvara uppskatta.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Vardon  
#341905 Tråkigt för dig, det var riktigt trevligt och jag skulle nog säga att det var välbesökt. Tyvärr havererade telefonen och kameran var hemma men jag ska få bilder från kollegan att visa.

Lite dåligt med skördarutvecklingen annars var det många trevliga maskiner allt under ljuva toner av musik från BM och andra dieslar.

Saknade dock en monter från skogsforum och såg ingen med mössa tyvärr :(. Dock var jag å andra sidan upptagen med att titta på maskiner och plocka kantareller innan de blev nedtrampade.

Avatar Fallback

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

erm  
#341917 Kan bara instämma mycket trevligt och kul. Ett tack skulle jag vilja rikta till de som arrangerade veteranskogsmaskinträff träffen idag. Hoppas det återkommer.

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

Vardon  
#341918 Nu återstår det bara att förklara att det är normalt och inte alls mansgrisaktigt att åka till Dalsland för att titta på blondiner och brunetter.

Och hur ska jag nog kunna slå idén ur hjärnan att köpa en minibrunett eller liknande...

Användarvisningsbild

Re: Skogens Veteraner, Dalskog

sundelius  
#341925 Du missade verkligen något Fredrik :!:
Jag var positivt överraskad, imponerad av vad de fått till.
Det där med att ta kort är inte min starka sida :oops: men jag rekommenderar starkt ett besök nästa gång det var som sagt riktigt bra. Vi får hoppas på Vardon
Vardon, synd att du inte såg mig. Hade Skogsforums keps, byxor och jacka :!: men att du räddade kantarellerna förlåter allt :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).