Nu i måndags var vi på ett av våra specialuppdrag, vi har byggt en 33 meter lång tillfällig fördämning för att företaget som anlitat oss skulle kunna mäta vatten flödet för att sedan kunna räkna ut hur stor vattentäkten runtomkring är, detta tillsammans med provborrningar runt området ska ge ett vatten skydds område eller va det heter, resten ska ja skriva om bara ja får fram bilder tänkte ja, verkar inte vara nått liknande gjort i sverige....
Nog om det å tillbaka till telefon...
när vi rev "dammen" som bestod av haki ställning så skulle givetvis dykaren som var me ha hjälp att lossa en långbom strax under vattenytan så jag lägger mej på mage på trallen ovanför å sträcker mej ner å givetvis så hör man ett plums... å sen inser man att telefonen saknas
så nu är man utan lur...
Nu har man väl insett lite att man ska nog inte ha nån sån typ av telefon på jobben man är ute på, så min fråga är vad man ska ha, finns det nån vettig liten lur som är lite tåligare? min far har en tele som heter somin, men den är inte helt 100 å han rekomenderar inte den, lika så finns en siemens, vet ej modell, men ska tydligen inte heller va bra, så vad ska man hitta på?
//Fredrik