Verkstan

Dagens Service

1482 inlägg 385199 visningar 70 följer Svara, dela mm...  
Enskede Hydraul
Användarvisningsbild

Re: Dagens Service

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379236Den är ju nästan ny! :grin:

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Erre  
#381685Bytt ett bromsok på en lastbil idag.
Det gamla var lite dåligt.

Användarvisningsbild

Erre  
#382448Rengjort, tvättat och filat upp gamle trotjänaren.
Nu får han semester tills nästa höst.

jannee  
#382464Du Erre, ta med dig hundskrället och gå en runda dit du aldrig brukar gå, där ligger nämligen två bautagranar och bara väntar på dig. 😈 :mrgreen:

Användarvisningsbild

Erre  
jannee skrev:Du Erre, ta med dig hundskrället och gå en runda dit du aldrig brukar gå, där ligger nämligen två bautagranar och bara väntar på dig. 😈 :mrgreen:

Då får 372'an rycka ut igen. 8)

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382507Jag har haft problem med OXEN sedan jag tog den i bruk efter vintern. Jag rengjorde det jag enkelt kom åt men märkte ingen förbättring. Till slut var det bara förgasaren kvar och jag drog ner till lokala verkstan. Han förklarade för mig att man aldrig ska ha 95-oktanig soppa kvar om maskinen ska stå en längre tid. Det blir mycket beläggning i förgasaren och jag mindes svagt att jag hört det förut. OK han la den i ultraljudbehållaren och snart var den helt ren. Ja vad kostade det - två tjugor till kaffekassan. :grin: :grin:

Hema  
lfq skrev:Jag har haft problem med OXEN sedan jag tog den i bruk efter vintern. Jag rengjorde det jag enkelt kom åt men märkte ingen förbättring. Till slut var det bara förgasaren kvar och jag drog ner till lokala verkstan. Han förklarade för mig att man aldrig ska ha 95-oktanig soppa kvar om maskinen ska stå en längre tid. Det blir mycket beläggning i förgasaren och jag mindes svagt att jag hört det förut. OK han la den i ultraljudbehållaren och snart var den helt ren. Ja vad kostade det - två tjugor till kaffekassan. :grin: :grin:

Om du inte kör med den överdrivet mycket, så kanske det kan vara värt att köra den på Aspen 4T?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#382527@Hema
Jo jag kör tidvis ganska mycket. Men tipset jag fick stämmer med ditt, dvs kör med ASPEN innan längre uppehåll.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#382756Har haft problem med Grand Vitaraen en tid. Fanns en strömtjuv någon stans, men jag
kunne inte finna den. Ut med allt av säkringar och fortfarande laddades batteriet ur :cry:

Men mekaren fann ut av det :grin: Glödreläen drog ti Ampere hela tiden, så när den blev
bortmonterad, var felet borta :lol:

Nu är nytt beställd! 2000 kr :wink:

Hema  
#3827752000:- för ett relä, (utan att ha koll) tycker jag det var dyrt, men gott att det löste sig.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
Hema skrev:2000:- för ett relä, (utan att ha koll) tycker jag det var dyrt, men gott att det löste sig.

Jag ochså, men det va priset han fick på Mekonomen, Oslo :cry:

Amatörhuggare 62  
#383379Har bestått av diverse småfix.

TS

Amatörhuggare 62  
#383858Och så backa jag på en bit 😡 . som slog upp i rutan.
Så var den dagens förtjänst, åt pipsvängen.

TS
Användarvisningsbild

Erre  
#383870Dom där små glasbitarna har en otrolig förmåga att titta fram en och en i en lång tid framöver även efter en grundlig städning.

Användarvisningsbild

ananders  
#387981Man brukar höra att det var lättare att komma åt att göra service på äldre fordon och maskiner jämfört med moderna.

Vet inte om jag håller med. Skulle bara säkring på min gamla traktor i helgen men fick ta bort både sitsen och ratten för att komma åt och se ordentligt. :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).