lör 19 mar 2016, 22:27#382206
Flax12 skrev:machonisti skrev:Vad händer på sågbacken nu?
Jag har sorterat ur kanske 50 stock från det som normalt går till massa. Sedan har jag väl 25 stock som är äkta stock. Dessa skall jag ta till närmsta hemsåg. Dit jag brukar åka törs jag inte längre belasta enär mannen börjar bli gammal och tydligen vimsig. Åtminstone förra våren då han sågade åt mig.
Ja det låter klokt att byta såg om han börjar bli vimsig. Är inte en helt ofarlig miljö heller
Körde dit stockarna förra våren och lastade dem på stockbordet. Vi diskuterade och kom överens om starttiden tills dagen därpå. Efter en stund gick vi igenom samma tema en gång till. När han skulle gå och lägga sig gick vi igenom samma sak igen.
Innan jag åkte hem ställde jag traktorn till dess rätta plats och inventerade redskapen, nä men se... kom han inte ut en gång till och frågade vilken tid vi skulle såga imorgon.....
Resultatet blev tyvärr likadant. Jag har alltid varit nöjd med hans prestation tidigare så jag beslöt mig för att vänligt betala och åka hem och ströa samt att inte belasta honom igen.
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.