Tåndemåla skrev:Om skogsbruksplanen är från 2002 och inte uppdaterad är planen inte aktuell.
De är fsc certifierade för det vet jag så är det en avikelse om planen inte är aktuell.
Någon skulle kanske göra en skogsrevision på berörd fastighet.
Är det inte vettigt att agera lite proffsigt i ett sånt här läge. NSF står med byxorna nere och näven i syltburken på samma gång. Det är väl inte o vara för drastisk o säga att det är två intresse grupper (vi och dom). Börjar man jävlas för mycket så häller man mer bränsle på elden. Detta är nog min åsikt och en frågan till oss som skriver i tråden (som förmodligen kommer att läsas av "dom"). Visst kan väl man väl ha överseende med "vissa" brister?
Vi vet ju redan att vi kan sköta våra skogar på ett mer tillfredsställande sett gällande naturvård. Då ska vi lära ut till NSF istället för o smutskasta. Det är inget pedagogiskt lärande i det.
De kanske vill veta hur vi kan sköta våra "NS & NV-områden" utan o behöva finansiera det med nerhugget kapital, så som vi får göra t ex?
Ja detta är ju bara spekulationer men jag tror det kanske kan vara bra i det långa loppet att inte inta rollen som "Rickard Rättrådig". Däremot ska fakta fram