Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 264929 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37424 är det ingen annan som har nåt skoj att skriva om hundar .. jag har ju bara haft tråkiga inlägg .. saknar vovven iaf. det var ungefär vid denna tid vi gick ut för kvällen , om vi inte redan var ute och gick in :wink: .. spinn vidare på hundar nu .. så man får lite glädje :)

Elmia
Användarvisningsbild
totte  
#37571 Instämmer! Nu har vi dysterkvistat nog :wink: Kör hårt med fina bilder och roliga hundhistorier :D !

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37575 japp! , :lol: :lol:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37676 hmm! jag får väl skvallra lite om att jag blev hedrad av ett plötsligt besök i skogen idag , av morsans lilla jycke , det är en glad liten gynnare :lol: ska se till att ladda upp en bild här imorrn , (jag har tyvärr inte hunnit fånga denna lillvovve på bild ännu ) :wink: , blev även påsprungen / avbryten av en jägare !! utan hund naturligtvis :lol: :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#37678 Tja, eftersom det inte blir nån fart på dom så får vi väl tjöta vidare. Skall berätta om "bullkungen", vår första hund, en irländsk setter vid namn Salix. Han var helt besatt av bullar.

Hände flera gånger, man stod vid bordet och hade just dukat fram fika. Nånting som gick så snabbt så man inte såg det sa plötsligt "smack!!" vid sidan om en och när man sen kollade så saknades plötsligt en bulle. I andra hörnet av rummet stod det en mycket belåten rödbrun typ och tuggade och svalde frenetiskt :lol: .

När vi var hemma hos mina föräldrar en gång så satt min far i en stor rätt mjuk fåtölj, och vid sidan om på ett bord stod kaffe och ett fat med en bulle på. Salix, som inte kom till från sidan, det hade vi sett till, funderade ut en ny angreppstaktik. Han klev helt enkelt upp mot farsan, satte båda framtassarna i bröstet och tryckte ner honom i den mjuka fåtöljen. Sen böjde han sig elegant mot sidan och snodde bullen.

En av hans lyckligaste stunder var en gång vi var ute på promenad, det här var medan vi fortfarande bodde i stan. Han brukade gå lös på gångvägarna, han var nämligen rätt väluppfostrad, bara det inte gällde bullar. Vi såg att han stannade upp vid kanten. Han vägrade komma och sen såg jag att han slet och drog i något. Han hade hittat en hel påse med bullar som nån hade tappat vid kanten och vräkte nu i sig bullar i rask takt. Efter den dagen, varje gång vi gick den vägen, så gick han fram till den fläcken och kollade huruvida det kunde finnas nån mer bullpåse.

Bullkungen levde ett långt och lyckligt liv, han blev 13 år. De sista 7 åren av dessa fick han bo här ute på landet, och fick förvisso en bulle då och då. Har tyvärr inga digitala bilder på av honom. :D

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37684 jodå !! dom är snabba att lära sig vad som är gott :lol: och har oftast ett sjukt bra minne , . men dom kommer oftast bara ihåg det som är kul , bra och gott.. så det gäller att överlista dessa vid uppfostran :lol: :lol: .. har dom redan ätit upp / tuggat sönder nåt ...så är man "rökt" .. man måste ta dom på bar gärning :wink: ... "det är för sent att komma med hö när kon är dö" :lol:

Avatar Fallback
Rickard Eklund  
#37695 Jag har en liten dvärgsnauzer ( osäker på stavningen ) på 8 månader som snart få premiäråka i skotarn. Tror int det ska va nå större problem för han trivdes bra i traktorn men mindre bra i grävmaskin när jag va på bärgningsuppdrag.
Ska försöka lägga upp en bild på han men ha just köpt ny dator så den här är tom på det för tillfället.

Användarvisningsbild
totte  
#37706 Kul, schnauzer (stavas det :D ) är trevliga och alerta jyckar, lagom storlek att ha i hytten också.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37712 Vår chäfer tik har fått en knöl under magen, så iväg till veterinär bar det i förra veckan... å han var nästan säker på att det var juver inflamation, men tog ngra prover för analys, hon är doc stereliserad vilket gör att hon inte ska kunna få sådana problem, å igår kväll så öppnade man posten väldigt sent å då visade det sej att det var provsvaren som kommit, å tro på fan att hon har en tumör (cancer) i magen/juvret...
nu är hon för gammal (9 år) vilket gör att vi inte tänker låta operera henne, hon har andra problem åxå som väger in, bla klåda, dåliga tänder, å höfterna (medfött lindrigaste anmärkning) så vi kommer att låta det vara tills man ser att hon inte mår bra, det känns pissigt å förjävligt att veta, å man kanske skulle låta henne gå redan nu, men samtidigt kan det gå lång tid innan hon blir riktigt dåligt.

Det värsta är att tjejen (hunden) är husses flicka, å gör allt för en, å nog blir man bra fäst vid en hund som varit med en som om det vore en barn i så många år... hon har varit me å raggat på fruntimmer, varit me på jobb, ja kort å gott överallt... känns förjävligt fast man vet att den dagen kommer förr eller senare... :cry:

å är det nått ja lärt mej nu så är det att det blir ingen mer chäfer iaf, å tomt blir det med bara 1 hund åxå, får se vad tiden utvisar å om det blir nån ny hund i framtiden som ska hålla Han hunden sällskap.... å brevbäraren från gården :lol:

nu har man fått skriva av sej lite, ska gå å böla lite nu...

//Fredrik

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37759 hej på er igen , "nutte" hade ingen rolig historia , och tro mig jag vet hur fruktansvärt ledsen man kan bli .. har man vart ilag i många år så är det inte alls enkelt , och att veta om att det kommer en avslutning är nog kanske jobbigare än det jag upplevde för 2 -veckor sedan .. den vovven blev tvärdålig .. liksom på en gång .. och det j-vligaste är när man får sista blicken .. de ögonen glömmer man inte på ett tag ... det finns icke ord :cry:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37768 måste ju lägga in bild på morsans lilla fina jycke ! .. det är det bästa jag kan erbjuda i glädjeväg just nu , och den lilla är en riktigt glad rackare :lol:

Användarvisningsbild
kava  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37773 Har dessa två brödjägare. Lejonen har minskat betydligt sedan de här kom.
Lite förstora att ha med i traktorn tyvärr. De är ganska snabba, den till höger tog i sin ungdom en hare i fri flyckt på ett stort fält. (Den undkomm dock med livet i behåll).

Användarvisningsbild
Skog  
#37777 Min hund är jag säker är samma ras som din var "spindeln", en tvärlugn gosse som brukar vara med i skogen i bland med mig, tyvärr får han inte plats i skotarn :lol: [/url]
Boman

Användarvisningsbild
totte  
#37804 Nutte: Kan bara beklaga, som du sett i min och Spindelns tirader innan så vet jag hur det känns, det är bland det djävligaste, inte för det hjälper dig, men jag känner med dig.

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37814 kan bara tacka! men man vet ju att det kommer att få ett slut förr eller senare oavsett om vovven är frisk eller sjuk, det är bara det att det är svårt att svälja det nu, när man hämtade valpen tänkte man nog inte samma sak, då var man ju inte lika fäst vi den, men det är minst sagt kärlek man får till en hund, å jag å Zelda som hon heter har haft det "längsta" "förhållandet" ja haft å det i drygt 9 år, å hon har alltid varit lika trogen... men nu har man väl delvis kommit över den värsta chocken... så nu är det bara att vänta på att hon mår sämre eller får ont, hon får inte gå för långt, hon kan få humörsvängningar åxå vilket inte är bra, då ja har en Dotter nu som snart springer omkring, å då kan det hända hemska saker om man har otur, å så långt ska det inte få gå.... det finns ju inte nån direkt tidsplan utan det gäller att vara observant på henne...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar