Den är byggd omkring 1930 och första bilden är från ca 1940. Killen på MCn är Erik Karlsson som tog över efter sina föräldrar, Ladugården renoverades 1973 med för tiden modern lösning med gjutna foderbord och båsplatser av trä, Mjölkmaskin och kyltank. Måtten på byggnaden är ca 50x9m varav ladugårdsdelen 25m. Erik och hans fru Lilian drev mjölkbesättningen fram till ca 1997. Det fanns plats för 18 uppbundna djur, samt hästspilta och nedsänkta kättar för grisar och kalvarna. Jag var ofta och hämtade mjölk här när man var liten, då vi bodde i grannbyn knappt en km bort.
Jag och min familj fick möjligheten att förvärva gården 2012 av deras dotter som nu är pensionär och inte bott på gården i modern tid, Erik bodde här till sin bortgång -06. Gården har varit i samma familj sedan 240år, troligen låg den gamla ladugården på samma plats då en rad med grundstenar syns en knapp meter bakom nuvarande ladugården.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto