lör 20 feb 2016, 20:42#375313om man ger sig ner i lera vilken skotare driver frambäst och vilken kommer att sjunka i leran först?
Skotare
vilken skotare är effektivast i lera?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 20 feb 2016, 20:50#375314det är effektivast att inte vara i leran och gegga
lör 20 feb 2016, 21:54#375345Jag vet inget om sakfrågan.
En rent hypotetiskt fråga i mitt tycke. Jag vill inte ha en skotare i min skog om det finns minsta risk för lera - skadorna blir enorma och omöjliga att återställa! Finns det ingen tjäle så blir det ingen avverkning heller.
En rent hypotetiskt fråga i mitt tycke. Jag vill inte ha en skotare i min skog om det finns minsta risk för lera - skadorna blir enorma och omöjliga att återställa! Finns det ingen tjäle så blir det ingen avverkning heller.
lör 20 feb 2016, 23:32#375379
Jo det kanske är sant, här i Norrland är det inget att oroa sig för i alla fall. Om det sker är det enbart klantigt.
Mangan skrev:Vad gör man om tjälen släpper efter avverkningen startat, och virket ligger kvar.
Jo det kanske är sant, här i Norrland är det inget att oroa sig för i alla fall. Om det sker är det enbart klantigt.
sön 21 feb 2016, 12:17#375474
Det är teorin så enkelt att köra ris.
Men riset räcker inte hur långt som helst, och är det gallring blir det ännu svårare.
hlb skrev:Vad gör man om tjälen släpper efter avverkningen startat, och virket ligger kvar. Man kör dit ris!!!!!!!
Det är teorin så enkelt att köra ris.
Men riset räcker inte hur långt som helst, och är det gallring blir det ännu svårare.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
sön 21 feb 2016, 15:31#375517Menar du vilket som har bäst drivning eller vilken som är lättast/fördelar marktrycket bäst?
ist fulllastad eller tom?
Jag menar båda om man sjunker ner i lera vilken är lättast att ta sig upp med och vilken som bär bäst
ist fulllastad eller tom?
Jag menar båda om man sjunker ner i lera vilken är lättast att ta sig upp med och vilken som bär bäst
TS
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar