sön 14 feb 2016, 17:50#373546
Välkommen i klubben med arbetsskygga!
Har inte förstått poängen med att vara skuldfri. Studielånet hat hängt med i 20 år nu, utan att jag funderat närmare på det. Kunde betala av huslånet för drygt 10 år sedan, men köpte skog istället.
Köpte till senare, och nu är det allt några miljoner.
Har jobbat som konsult senaste 12 åren, vissa år har det varit fullt, andra år väldigt lite. Och i båda fallen var gräset snart grönare på andra sidan. På kontoret tjänar man pengar så man kan köpa skog, resa och inte snåla. I skogen får man nästan inga pengar,och får leva på besparingar och frun. Så antingen har man råd att köpa maskiner, eller tid att använda dem. Aldrig samtidigt.
Sedan ett halvår tillbaka har jag lyckats jobba 60% som konsult, och 40% o skogen (eller sofflocket/orienteringsträning/surfträsket). Skulle kunna tänka mig detta tills vidare, men om fem år när jag fyller 50 hoppas jag att mina barn flyttat till universitetet, och jag kan sälja huset och flytta ut i skogen. Nåja, man kan drömma.
Alternativt, så jobbar man järnet ny, så när granngårdens 200 ha kommer ut på marknaden så är man redo.
Det är inte lätt. Jag tar det som det kommer. Funkat bra i 45 år, förhoppningsvis funkar det 45 år till.
Självvald väg i egen skog